Alla inlägg den 7 maj 2015

Av wiolettan - 7 maj 2015 09:19


får man kalla någon för det?


Kanske inte! OK, då gör jag väl inte det då, fast jag har god lust.


Vad det gäller? Ja, vad tror ni? En cyklist, höll jag på att skriva, så klart. Nu ska jag inte vara elak för det finns många bra och ansvarskännande cyklister också, som man kanske inte tänker på,  men de andra, de utmärker sig så ofta.


I morse kom mysingen och jag och gick på en trottoar, där det höll på att gå riktigt illa. Som tur var så höll jag i mysingens hand. Vi gick rakt fram och en cyklist kom bakifrån och skulle snedda oss på något sätt. Av någon anledning som jag inte vet så såg jag något i ögonvrån och drog mysingen intill mig och mannen cyklade om och förbi. Men strax därefter åkte han ner ifrån trottoaren och höll sig där han hör hemma. Hade jag inte "dragit in" mysingen så hade han blivit påkörd, i en otrolig fart. För de kör ju så fort också och, vad det verkar, var som helst.

Jag hann i alla fall se att han blev en aning förskräckt.


 

Hoppas att de som äger dessa får lära sig bättre cykelvett.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards