Alla inlägg den 1 maj 2015

Av wiolettan - 1 maj 2015 09:00


Plus 6 grader, mulet och några enstaka regndroppar, det är vädret här för tillfället.


Vi tog en liten promenad i morse strax efter kl. 6 och såg inte till många personer, men några var ute och joggade så det blev väl drygt 6 som vi mötte. Ja, det blev mycket sex detta så här på 1:a maj morgonen. Bra så.


 

Dessa vackra blomster finns vid Råstasjön. Det är så grönt, gult och vackert.


 

En sothöna har tagit det säkra för det osäkra och gjort i ordning sitt bo på en egen liten ö. Fint, då kan ju inte någon räv komma och förstöra.


Det känns så fint att vi kunde vandra ut i morse. Jag känner en enorm tacksamhet. Känner mig så nöjd. Det finns ju ett ord som heter förnöjsamhet. Det var länge sedan jag hörde det ordet användas. Finns det inte längre?



Förnöjsamhetens sköna blomma

är idag utrotningshotad.

Fridlys den!

Istället för att

lysa frid över den.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards