Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Tacksam och glad.

Av wiolettan - 1 maj 2015 09:00


Plus 6 grader, mulet och några enstaka regndroppar, det är vädret här för tillfället.


Vi tog en liten promenad i morse strax efter kl. 6 och såg inte till många personer, men några var ute och joggade så det blev väl drygt 6 som vi mötte. Ja, det blev mycket sex detta så här på 1:a maj morgonen. Bra så.


 

Dessa vackra blomster finns vid Råstasjön. Det är så grönt, gult och vackert.


 

En sothöna har tagit det säkra för det osäkra och gjort i ordning sitt bo på en egen liten ö. Fint, då kan ju inte någon räv komma och förstöra.


Det känns så fint att vi kunde vandra ut i morse. Jag känner en enorm tacksamhet. Känner mig så nöjd. Det finns ju ett ord som heter förnöjsamhet. Det var länge sedan jag hörde det ordet användas. Finns det inte längre?



Förnöjsamhetens sköna blomma

är idag utrotningshotad.

Fridlys den!

Istället för att

lysa frid över den.





 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

1 maj 2015 09:48


Så vacker bild. Jo namnet förnöjsamhet använder jag ofta, men jag hör väldigt sällan någon annan använda det ordet. Undrar varför?

Den bästa första maj till dig med en stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

1 maj 2015 11:30

Jag tycker det är många ord som tyvärr verkar har försvunnit ur folks vokabulär. Många lite äldre ord tycker jag är otroligt vackra, som t ex förnöjsamhet. Ett mycket bra ord! Nu tar vi och återupplivar det! Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

1 maj 2015 17:18

Ni är verkligen imponerande morgonpigga men jag förmodar att det blir en vana! Själv kom jag ur sängen först efter nio :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Patricia

Patricia

1 maj 2015 19:51

Idag har vi haft väldigt knepigt väder. Ena stunden regn, sedan solsken, sedan regn och solsken samtidigt. Jag tror vädret har varit på konstigt humör idag haha. Jaja, mig gör det inget om det är dåligt väder, jag far ju till Kreta imorgon.

Var rädd om dig tills jag kommer hem och vi hörs igen.
kram

http://patriciac.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

1 maj 2015 20:49

Jag tror att vi är dåliga just på att känna förnöjsamhet. Vi strävar alltid framåt och vidare och stannar sällan till och bara njuter av stunden.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Lena

Lena

2 maj 2015 11:39

Jag tänker på dej & ber till himlens alla stjärnor att dom nya tabletterna ska ge bättre verkan än dom förra *hjärta* så att du slipper flimret...

Uch, jag tyckte Sothönan fick det blött om fötterna fniss ;)

Vilka vackra chokladbitar det bjöds på, papperet var verkligen så fint! tänk så vackert med en sådan skål på bordet! å andra sidan blev den väl tom på en gång ha ha ha ;)

Önskar er båda en vacker lördag! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

2 maj 2015 18:26

Verkligen härliga naturbilder i arla morgon!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards