Alla inlägg den 21 maj 2015

Av wiolettan - 21 maj 2015 11:17


Visst det känns så. Vi har för första gången sedan jag fick ont i ryggen gått en promenad runt Lötsjön. Det gjorde ont, det var jobbigt men vi kom runt på 1 timme och 5 minuter. Annars tar det cirka 50 minuter eller mindre.


Solen sken och det blåste inte så mycket, 8 grader varmt.


Så gubben och gumman gick glada hand i hand. Behövde mysingens stöd.


 

Ett annat strävsamt par.


 

Det finns strävsamma par i naturen också, med söta ungar och många. Canadagäss.


 

Här blev det lite trubbel. Honan jagade iväg någon, kanske en hane, vet ej.


 

Här är en annan kull med ungar.


  

En vacker svan.


 

Den hade huvudet för det mesta under vattnet, jagade mat.


  

Någon hade tappat sina solglasögon. De låg så prydligt där på gruset så det syntes nästan som de var ditlagda med flit, men varför det då solen skiner så fint. Inte var de trasiga heller.


Ungkarlen Roland bad en dator att skaffa honom en perfekt partner:

"Jag vill ha en vän som är liten och söt och tycker om fiske och gruppaktiviteter", skrev han i formuläret.


Efter en lång stund svarade datorn:

"Då får du nog ta och gifta dig med en pingvin".





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards