Alla inlägg den 6 maj 2015

Av wiolettan - 6 maj 2015 07:45


Detta läste jag igår.


Fördelar med att vara 70 år och på väg mot 80.


Ingen förväntar sig att du springer någonstans. Alls...

Folk som ringer klockan nio på morgonen, kan gott få fråga: "Väckte jag dig"?

Folk ser dig inte längre som en hypokondriker.

Du har inte mer att lära dig på det hårda sättet.

Några av de saker du nu köper, håller resten av livet.

Du har slutat med att hålla in magen, oavsett vem som går förbi.

Hemligheter som du delar med vänner stannar kvar hos dem. För de kommer inte ihåg dem.

Antalet nya hjärnceller du får nu är äntligen nere på en nivå som du kan hantera.


Jag fyller ju 74 år i sommar och känner inte igen mig i detta. Vilka dumheter folk kan hitta på, eller kanske inte. För läser man nedanstående historia så kan man ju börja fundera.


Den gamla damen hade ett tjugotal katter och grannen klagade. Värden gjorde ett hembesök och ville titta in.

"Men, hur kan ni ha så många katter"?

"Ja jag vet inte hur det går till. Jag har ju bara honkatter".

"Ja, men den där då"? sa värden och pekade på en stor svart katt som låg på ett skåp.

"Ja, man han är ju deras bror".



 

Kan ni se vad jag har försökt att fota här. Jag stod på min balkong.


Svar på gårdagens lilla undring. Det var 10 små ungar som sökte skydd. En dam berättade  att först hade 12 stycken gräsandsungar varit runt mamman, nästa dag 11 och nu var de 10.


Vi tog en morgonpromenad i morse, men bara en liten, för det regnade, men, det var 8 plusgrader vid sextiden. Strax iväg för att handla lite matvaror.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards