Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Svar och fråga bl.a.

Av wiolettan - 6 maj 2015 07:45


Detta läste jag igår.


Fördelar med att vara 70 år och på väg mot 80.


Ingen förväntar sig att du springer någonstans. Alls...

Folk som ringer klockan nio på morgonen, kan gott få fråga: "Väckte jag dig"?

Folk ser dig inte längre som en hypokondriker.

Du har inte mer att lära dig på det hårda sättet.

Några av de saker du nu köper, håller resten av livet.

Du har slutat med att hålla in magen, oavsett vem som går förbi.

Hemligheter som du delar med vänner stannar kvar hos dem. För de kommer inte ihåg dem.

Antalet nya hjärnceller du får nu är äntligen nere på en nivå som du kan hantera.


Jag fyller ju 74 år i sommar och känner inte igen mig i detta. Vilka dumheter folk kan hitta på, eller kanske inte. För läser man nedanstående historia så kan man ju börja fundera.


Den gamla damen hade ett tjugotal katter och grannen klagade. Värden gjorde ett hembesök och ville titta in.

"Men, hur kan ni ha så många katter"?

"Ja jag vet inte hur det går till. Jag har ju bara honkatter".

"Ja, men den där då"? sa värden och pekade på en stor svart katt som låg på ett skåp.

"Ja, man han är ju deras bror".



 

Kan ni se vad jag har försökt att fota här. Jag stod på min balkong.


Svar på gårdagens lilla undring. Det var 10 små ungar som sökte skydd. En dam berättade  att först hade 12 stycken gräsandsungar varit runt mamman, nästa dag 11 och nu var de 10.


Vi tog en morgonpromenad i morse, men bara en liten, för det regnade, men, det var 8 plusgrader vid sextiden. Strax iväg för att handla lite matvaror.




 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

6 maj 2015 08:44

Vilka härliga fördelar jag har att se fram emot om resan tar mig så långt.
Tack för den katthistorien. Väldigt märkligt att det kan bli så många av enbart honkatter. :) Brodern hade inget att tillägga?
Kram

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

6 maj 2015 10:03



Ha ha ha, ser fram emot att bli både 70 år och 80 år, jag skall bli en busig gamling i en stor hatt och min rollator skall vara rosa och en tuta skall jag ha på styret. :-)

Varma soldropps kramar ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
znogge

znogge

6 maj 2015 10:03

Vissa fördelar kan man generalisera om men långtifrån alla ;-) Tänk vad honkatter kan...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

6 maj 2015 10:31

Jag ska dansa fram i livet tills jag är hundra. Minst. Hoppas inte barnen skäms för mig, haha! Men då är de väl en del till åren också.
Katthistorian gillar jag, fniss, så det kan bli.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

6 maj 2015 13:15

ha ha, finns nog sånt där om alla åldrar ;-)
Ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

6 maj 2015 13:47

Inte mer att lära på det hårda sättet..låter underbart, sen tycker jag att flera saker stämmer redan ha ha, jag springer inte någonstans.
Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

6 maj 2015 16:25

Rackarn´s brorsa!!
Du är flitig med morgonpromenader. Här ligger jag lugnt kvar i sängen till fram mot halvnio. ;)
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Lena i Wales

Lena i Wales

6 maj 2015 17:20

Att vara mogen har verkigen sina fördelar. Man behöver inte bry sej om dumma saker som vad folk tycker och göra det man vill.
Ang bilden ser jag en hästkärra och några häster och en man som gör något, men vad ser jag inte.

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Annika

Annika

6 maj 2015 18:49

Ha,ha ....tack för katthistorien. Ja att åldras har ju även sina fördelar som tur är.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards