Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Ta till vara på dagen och livet.

Av wiolettan - 2 april 2014 09:00


Aprilväder, verkligen.


I morse var det minus 4 grader, frost på bilrutorna och jag såg lite is på Lötsjön. Nu tre timmar senare har det kommit upp en vacker sol och det är plus en grad. Vårblommor finns det gott om.


Det var så skönt att kunna gå ut i tidiga morgontimman, ja, att kunna gå ut överhuvud taget, det är det inte alla som kan. Vi pratade just om det i morse, mysingen och jag. Så tacksamma vi är att få finnas till få vara friska och slippa ligga någon till last. I vår ålder tänker man mycket på livet och hur det kan bli och inte bli. Vi fick besked i går om att en kusin till min man har fått lämnat jordelivet, flera år yngre än oss. Som vi alla vet finns det otäcka sjukdomar som i en del fall inte kan botas.


I dag är jag också så glad att kunna gå ner till vår SPF lokal och öva lite sång. Det var ett tag sedan sist, men nu känner jag mig OK.


Men oj, tiden går, måste göra mig i ordning. Ha en bra dag.



 
 
Kaisa

Kaisa

2 april 2014 10:09

Idag är det kallt men soligt och fint. Ha en fin sångstund. : )

Kram fina Wiolettan ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

2 april 2014 10:16

Sjung av hjärtat, sjung ♫♪♫♪ det är glädje! Jag fick ingen sångövning i måndags kväll, för sångledaren hade halsont. Och jag är nog inte så kapabel själv heller idag, krigar mot en förkylning, men vad är väl det, den går ju över!
Soliga kramar, vi påminns alltid om Livet♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

2 april 2014 10:32

Ja det är sant att man får vara glad över varje dag man kommer upp och kan ta vara på den nya dagen! Jag är förkyld men på bättringsvägen. Har varit utan röst i tre dar men idag kommer den tillbaka mer och mer. Skönt.
Även här har det kommit tråkiga besked om sjukdom och död. Inte bara ett ... Det gör att man än mera uppskattar sin dag.

Önskar dig härliga dagar med solsken även om nätterna är kalla.
Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

2 april 2014 17:28

Du har så rätt, man får vara glad och tacksam så länge man kan gå ut och njuta av naturen. Min rygg är lite elak mot mig just nu, men att promenera går ganska bra. Jag måste nog prata med in läkare och se om jag kan få en omgång med sjukgymnastik igen....
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anita

Anita

2 april 2014 18:07

Vi har haft några fina vårdagar nu i veckan. En dag var det sol och + 14 grader i skuggan. Men idag kom det lite regn och blåsigt.Just nu är det bara + 4 grader.Du har så rätt. Man ska vara glad så länge man kan ta sig ur sängen på morgonen.Jag tränar mina höfter 2 gånger i veckan. I morgon ska jag passa mitt barnbarnsbarn Thim som är nio månader hela dagen till 16.30 Då överlämnar jag har till min syster som tar han natten. Ger mig iväg till dagis och hämtar hans bror Elias som är fem år.Så ska han stanna till Fredag eftermiddag. Vid 10 tiden ska jag ta med han till buslandet och min syster tar med Thim. Ska bli roligt att se hur de har ändrat om på min gamle arbetsplats. Ha det bra. Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Piedra

Piedra

2 april 2014 18:21

Det är sant att man får vara glad för det man kan. Jag kan t ex inte ut och gå varje dag, och inte kan jag sjunga heller. Men skriva går bättre. Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

2 april 2014 20:13

Så sant som det är sagt. Man ska vara tacksam för hälsan och bra dager. Inget är en självklarhet.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

3 april 2014 07:21

Carpe diem!
Igår fick jag veta att en rar liten kvinna på jobbet hade dött hastigt.
En av kunderna alltså. Hon var sjuk, men när jag träffade henne för bara en vecka sen var hon hemma, så jättetrevlig och glad, satt där precis som vanligt och tittade på tv med sin man.
En vecka senare finns hon bara inte. Känns så konstigt.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

3 april 2014 09:49

ja man kan inte alltid vara på topp :) skönt att komma ut lite o jag hoppas din dag blir bra :) kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Marit

Marit

3 april 2014 13:41

Att sjunga är roligt. Ta vara på livet goda ;)
De e så mycket som vi tar självklart oftast.
Man får vara glad så länge det är lite drägligt iaf.

Ha det bra båda!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Annika

Annika

3 april 2014 18:25

Så sant. Man ska inte ta allt för givet. Hoppas att även denna dag har varit underbar. Kram,kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena

Lena

3 april 2014 22:57

Så tungt med alla som lämnar oss & själv vet man ju heller inte när det är dags, oavsett ålder...
Men en dag i taget! & Carpe Diem <3

Kramarom dej i nattsömnen & en fin fredag önskar jag er båda :))

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

6 april 2014 09:50

God morgon på dig!
Sång blir man glad av.
Man vet aldrig hur livet blir, så det är bäst att ta vara på de små goa stunderna som förgyller vardagen och livet.
Ha en skön söndag fina du.
Kram!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Lillemor

Lillemor

19 april 2014 19:57

Hej!
Länge sedan vi hördes av.
Ja, du har så rätt. Man ska försöka ta vara på livet medan man kan.
Två av dina kvinnliga kusiner som var yngre än du har också gått bort. Nu är det bara Monika och Mats som är kvar i den grenen. Monika och jag har ofta kontakt, hon blev som en syster åt mig när jag var gift med hennes svåger och vi tillbringade somrarna i våra stugor i Grundsjö.

Jag är väldigt förkyld. Har nog aldrig varit så dålig. Jag hoppas på snar bättring för snart kommer Py Bäckman hit till min kör och vi ska ha konsert i kyrkan.

Ha en fortsatt trevlig påsk! Kram

PS. Efter ett års uppehåll har jag börjat blogga igen. D.S

http://angermanalvens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards