Alla inlägg den 25 juni 2021

Av wiolettan - 25 juni 2021 07:54


…att det har blivit ett så långt uppehåll på bloggen, för mig igen. Men, nu känner jag mig bättre och kan skymta ljuset i tunneln. ”Skam den som ger sig”, som jag brukar säga till Mysingen. Nej, nu ska jag inte skoja bort det. Det var mycket jobbigt, men idag, en ny dag.



   

Mår bättre och hoppas att datorn också mår bra. Den är som jag, gammal och trög. Det är inte någon idé att försöka hjälpa till med något här hemma, det händer bara en massa besvärligheter.


I förrgår råkade jag slå ner en tavla med glasram, och glaset gick i många bitar och även ramen gick sönder.


I går slog jag ner Mysingens mus vid datorn så den gick i två delar.


Skulle igår, hjälpa till att göra en ost –och skinkpaj, ställde inte in pajskalet i ugnen först, utan innanmätet. Har aldrig hänt förut. Men, det är bara att gå vidare. Förstår att Mysingen mer och mer vill ha, så att säga uppsikt över mig. Beror nog på min klantighet och vinglighet. I dag får vi se hur pajen blev, har inte smakat den ännu.



Ska pö om pö titta in till er, men jag tar det lilla lugna.


   

Tack för er omtanke och alla snälla och fina kommentarer.


Vill önska er mina bloggvänner, en riktig Trevlig Midsommarhelg.



 

Skönt att veta att det finns Någon som ser till oss och som vi får be till och tro på.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards