Alla inlägg den 20 mars 2013

Av wiolettan - 20 mars 2013 21:07


Kallt, blåsigt, det har snöat och jag har fortfarande lite svårt att känna mig nöjd med mig själv. Men lite bättring är det.  För nu har jag fått tillbaka hörseln på örat som jag inte har hört med på tre veckor, så nu är jag mindre pessimistisk.

Dags för mig att gå till sängs, är så trött. Liten godnattsaga kommer här.



En gamling på 98 år gjorde sin årliga läkarundersökning. Läkaren frågade hur han kände sig:

”Jag har aldrig mått bättre, min fästmö är 18 år, är gravid och väntar mitt barn.

”Nå vad säger doktorn”? frågade gamlingen.

Läkaren funderade och sade:
”Låt mig berätta en historia för dig: Jag känner en jägare som aldrig har missat ett tillfälle till att jaga. Men, en dag placerade han av misstag sitt paraply på ryggsäcken istället för geväret. När han var i skogen stod plötsligt en björn framför honom. Han tog fram paraplyet från ryggsäcken, siktade på björnen och PANG, björnen föll ner och var död”.

”HA, HA, HA, HA, HA”, skrattade den gamle, ”det är inte möjligt. Det måste ha varit någon annan jägare som sköt björnen”.



”Just precis”,  sa läkaren.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards