Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Hälsans stig.

Av wiolettan - 17 maj 2013 08:30



Oskar som är en liten gentleman på fyra år, har varit ute och lekt. Han får order av mamma att gå och tvätta sig om händerna och i ansiktet. Mamma som tyckte att det gick lite väl fort säger:
”Du tvättade väl öronen också, Oskar”?

”Det gjorde jag i morse, mamma, och sen dess har jag inte använt dom”.


En historia ur verkliga livet. Jag tycker att den lille killen verkligen var kvicktänkt. Att bara komma på ett sådant svar, helt otroligt. För, vad kunde mamma säga?


Förra inläggets fråga. Det var barnsockor, men, min fantasi satte igång för det såg ut som en BH på långt håll och svaga ögon. En del av er tyckte ju också det. Bra gissat.


 

 Här syns det bättre att det är sockor, kanske.


Visar här en bild av ”Hälsans stig”, den rutt som vi oftast går på våra morgonpromenader, beronde av hur vi mår förstås, så även i morse.


   


Det är närmare 6 km för oss för vi bor ju en liten bit ifrån där rundan börjar. Vi bor kanske ungefär där den röda fjädern är, långt ner till vänster på bilden. Så går vi ner till ”den prickade linjen” och runt Råstasjön och sedan till Lötsjön och upp förbi Idrottsanläggningen. Det är bara att följa den streckade röda linjen så ser ni. Jag menar om ni vill följa med så är det bara att hänga på. En liten varning bara. Jag kan inte gå så fort, i alla fall inte de sista km. Att gå runt detta brukar för oss ta allt ifrån 1 timme och 25 minuter till 2 timmar. Beroende på om vi stannar och pratar med någon eller vilar i största allmänhet.



 
 
Marit

Marit

17 maj 2013 09:57

Den där med pojken var bra! Man kan ju undra var barnen får allt ifrån.
Ibland så vill våra småtjejer också fuska med handtvätten. Dom bara blöter lite händerna och ibland så petar dom lite på tvålen för det skall dofta ifall det kommer någon kontrollant :)
Oj, det där är en bra runda. Ni är duktiga!

Ha det gott!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Bling

Bling

17 maj 2013 14:07

Inte så mycket man kan säga då som förälder =) barn kan komma med mycket finurliga svar, och frågor.
Vi har också en hälsans stig här. Min runda brukar vara 5 km ca. vi har nog lite samma takt när vi går, tittar på tiden. Jag går heller inte så fort, man vill ju hinna med att se också.
Kram <3

http://savebling.blogspot.com

 
snawitz

snawitz

17 maj 2013 16:14

Oj vad duktiga ni är att promenera.
Jag önskar att jag gick mer, men min rygg sätter ofta stopp för långa promenader

Önskar dig en fortsatt bra dag och trevlig pingst

mvh

http://snawitz.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

17 maj 2013 22:15

Så du luras, eller var det mina ögon som lurade mig, för jag var övertygad om att det var en BH!
Ha en riktigt fin helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Kaisa

Kaisa

18 maj 2013 11:13


Glad Pingst och kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

18 maj 2013 16:04

Härligt med promenader!
Glad pingst!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

19 maj 2013 09:11

Hahaha.....den pojken var inte dum han. Villket roligt svar, och så gott jag skrattar åt det!
Skönt med promenader och att få gå den takt man vill.
Ha en fortsatt jättefin pingst.
pingstkram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Glamourwomen

Glamourwomen

19 maj 2013 11:51

Hehe... tyckte med det såg ut som en b.h!hoppas alltärr med er? kam fina och trevlig vilodag.

http://nattstad.se.glamourwomen

 
gun

gun

19 maj 2013 21:30

Barn är kloka.
Vilken härlig runda om ni vandrar. Ni är duktiga!
Hoppas du haft en trevlig Pingst.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards