Alla inlägg den 10 juni 2013

Av wiolettan - 10 juni 2013 07:57


Nu har jag varit ifrån bloggen några dagar och ni känner ju mig och kanske vet varför.


Jag har mycket mer att berätta om England och London fram för allt, men förstår att det blir enformigt och tjatigt för er, så jag visar några bilder i miniatyr som ni vid önskemål kan förstora upp.



        



       

 Ära Gud, står det ovan-    Ett litet litet hus mitt-                                            Themsen

för denna dörr.                 emellan skyskrapor

       


Vi var som ni kanske ser och vandrade i Hyde Park och fick sällskap med några ryttare. Den gröna bussen står det Harrods på, vi var inne i det stora och pampiga varuhuset också, så dyrt så vi fick ha våra pengar kvar. De röda fina telefonhytterna tycker jag om men i denna luktade det pyton, milt sagt.

                    

Vi var inne i museum också och det är för det mesta intressant.  British Museum, där fanns det allt, nästan, ifrån långt tillbaka i tiden. Katter och fiskar är mumifierade, på bilderna ovan.

 

Då vi kom ut därifrån var det en enorm lång kö för att komma in så vi kom tydligen i rätt tid, på förmiddagen. Den dagen regnade det så det var skönt att komma inomhus.

  

Madame Tussauds vaxkabinett var en upplevelse för sig. Tiger Wood, nästan levande.

Det fanns mycket att se och uppleva innanför dessa väggar. Taxifärden och filmvisningen därinne, otroligt.


 

 Oj, nu blev bilderna stora igen. Kan ni tänka att dessa män är tillverkade av vax? Helt otroligt duktigt gjort.


Pubarna och maten får vi ta en annan gång, kanske. Vi måste snart ut i regnet. Hade tur i morse att vi gick ut strax efter halv sex för vid halv åtta regnade det.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards