Alla inlägg den 19 juni 2014

Av wiolettan - 19 juni 2014 14:08



Idag gäller det att försöka städa lite till midsommarfirandet. Ja, så mycket med firande kanske det inte blir men eftersom vi får besök är det bäst att damma bort det värsta dammet.


 

Rolig trasa, eller hur?


 

I förrgår var vi utbjudna på restaurang i Stockholm, den näst närmaste staden vi har. Restaurangen heter Fem små hus och ligger i korsningen Österlånggatan och Nygränd. Ett mysigt ställe och fint.


Det var en enorm tre rätters middag, måste jag säga.  Och, otroligt gott. Jag tror aldrig att jag har ätit något så njutbart någon gång. Är ju inte bortskämd med att "äta ute", händer inte så ofta. Men det var roligt att umgås, prata och äta, det tog sina timmar, men trevligt var det.  Tur att inte vi skulle betala för det blev säkert mycket dyrt.


I morse då vi vandrade ut var det småruggigt, det började så smått att regna. Ska visst inte bli så varmt och fint i helgen, vilket är lite tråkigt.


Vi såg den fina svanfamiljen ligga och vila vid Råstasjön. Ungarna kurade ihop sig intill varandra, det såg så sött ut.

 

Denna bild tog jag i fjol, vid samma ställe ungefär.  Det är till att åka snålskjuts.


Nu vill jag önska er som läser min blogg en riktigt trevlig Midsommarhelg.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards