Direktlänk till inlägg 11 december 2017

Undersökningen.

Av wiolettan - 11 december 2017 07:04


Måndag och det är vitt ute. Tydligen har det kommit lite snö i natt medan vi sovit. Just nu 4 minusgrader.


Skönt med en ny dag och en ny vecka. Den förra var ju lite blandad, bra att den är över. Ja, tisdagens undersökning på Karolinska gick ju mycket bra, fredagens gick också, men de fick ju lite strul.


Jag vet inte vad som gick fel, men det radioaktiva ämnet som skulle sprutas in i kroppen och hamna vid hjärtat där gammakamerna skulle kolla, det ämnet, eller en del av det, stannade i armen. Sköterskan gned och höll på och frågade med jämna mellanrum. "Gör det ont"? Tillslut frågade jag "ska det göra mycket ont"?  "Nej, men det är märkligt, det verkar som en ven, eller nå´t har gått sönder, eftersom det har blivit stopp".


Så jag fick gå till ett annat rum där de fotade armen med en kamera och såg att det var en "klump", eller något som satt där det hade stoppats. Jag begrep ju ingenting, så klart, men det märkliga var att de som höll på inte verka veta vad det berodde på heller. En av sköterskorna gick och hämtade en läkare och då, blev jag lite fundersam. Jag ska inte uppehålla er med alla turer och detaljer, men det blev så att jag skulle ha fått lämna sjukhuset i en och en halv timme för att sedan återkomma till gammakameran, men den tiden krympte till 20 minuter. Hann nästan inte få i mig en macka, var inte hungrig heller fast jag var fastande.


Vid undersökningen sedan av hjärtat fick de lägga en tung väst av bly över armen på grund av det ämnet som hade fastnat där, samt att läkaren sa att det skulle ta dubbelt så lång tid att fota på grund av något som jag inte begrep.


Men, nu är det över och jag har haft det lugnt i två dagar. Svaren får jag sedan av min hjärtläkare. Hoppas att det är OK och inte dröjer för länge.


Måste tillägga en sak. Personalen var helt underbara, tog bra hand om mig.



Nu på förmiddagen ska jag till tandläkaren. Efter detta så känns det som en "baggis". Jag som i vanliga fall har tandläkarskräck.


 

Ett hjärta dök upp.


 

Plus ett till, på vår promenad för flera dagar sedan.

 
 
Preciosa

Preciosa

11 december 2017 09:22

Hej Wiolettan!
Hu sån t där strul vill man inte ha när det ändå är läskigt. Har ju gjort nåt sånt...bra att dom var snälla i alla fall :-) Skönt att det är över! Nej tandläkaren kan ju som du säger kännas mindre skräckigt efter dom första besöken du gjort...
Nu kan du "chilla" sen :-)
Kram P ♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
znogge

znogge

11 december 2017 09:26

Så skönt att det gick bra trots allt. Man vill liksom få undersökningar avklarade snabbt. Hoppas att det går bra med dagens tandläkarbesök.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

11 december 2017 10:14

Så trist att det krånglade vid undersökningen. Men ibland häder sådant som är svårt att förutse. Ohc dte var väl det som hände...
Skönt med omtänksam personal. DEt hjälper mycket. Håller nu mina tummar för positiva provsvar.
Kan tänka mig att tandis besöket känns lättsamt i jämförese.

Tänkar på dig och önskar dig det bästa.
Varm kram.

http://dittemitti.se

 
geddfish

geddfish

11 december 2017 11:32

Ajaj, för strul, men nu gick det ju bra till slut.
Snäll personal, gillas!
Ha en fin och hjärtlig dag och ny vecka och sköt om dig!
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Lena

Lena

11 december 2017 14:10

Så roligt att du uppskattar mina bilder, tack!
Skönt att ha förra veckan gjord för dig så du får fokusera på den här. Synd att det skulle strula, men låter som du varit tapper ändå. Nu är det väl bara att vänta på svar då. Önskar dig allt gott.
Kul att ni fått lite vitt på marken. Men halka är som du säger inget vidare, min pappa halkade på nacken och fick hjärnskakning förra veckan. Håll i varandra om ni går ut, du och din man, han verkar stadig. Kram!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

11 december 2017 15:46

Älskar alla hjärtan du hittar ,-)) Det bådar gott.
Men så typiskt att du råkade ut för att det strulade till sig!
Hoppas nu på bra svar, ska hålla tummen hårt och tänker på dig! ,-)
Härligt med bra personal!
Ja tandläkaren är en baggis det tycker jag med!
Gubben var på magnetröntgen idag för ryggen, svaret blev inte vad han tänkt sig, han hade hoppats på operation men någon sådan blev de inte.
Ta hand om dig
STOR VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
gun

gun

11 december 2017 21:31

Du hittar hjärtan överallt....
Hoppas det gick bra hos tandläkaren men synd att det skulle strula så för dig på Karolinska. Även vi har vitt nu.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

12 december 2017 08:19

Verkar som om mina kommentarer bara seglar ut i rymden, men jag hoppas denna hittar rätt. Det lät inget trevligt alls med den undersökningen. Ännu ett hjärta....de dras till dig. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Augusta

Augusta

12 december 2017 10:46

Nej men stackare, få vara med om sådana saker. Man får vara beredd på allt. Denna vecka börjar med trist väder men kan ju bli bättre 🙂
Kram tillbaka 😁

http://nouw.com/gulahuset

 
Piedra

Piedra

12 december 2017 10:48

Usch, sådant där vill man inte vara med om. Man vill verkligen inte vara en sådan som det händer konstiga saker med som läkarna inte begriper. Tur ändå att det gick bra till slut! Hoppas att du får bra svar sedan!

Varm kram! <3

http://verklighetsflyktblog.wordpress.com

 
Kicki

Kicki

13 december 2017 08:10

Så jobbigt det blev, bara det blir bra nu med allt, håller tummar o tår.
Du är en kämpe, blir så imponerad av dej.
Alla hjärtan du hittar, drt är fantastiskt.
En fin luciadag önskar jag dej

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

13 december 2017 16:18

Vad skönt att det gick bra till slut, men jobbigt när man inte riktigt vet vad som händer.
Önskar dej en trevlig Luciadag!

http://leniawales.wordpress.com

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

13 december 2017 17:04

Hej finaste du!
Skönt den jobbiga undersökningen är över, men jobbigt då det krånglar, men oftast tycker jag också att personalen är helt fantastisk. Om du läser hos mig om när jag fick panikångest över ett besked efter mammografi, och hur fint omhändertagen jag blev då jag åkte till sjukhuset, så ser du ännu ett exempel på fin personal.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards