Direktlänk till inlägg 9 maj 2018

Den här årstiden...

Av wiolettan - 9 maj 2018 08:49


...är den vackraste ute i naturen. Våren, då det börjar att växa och gro, grönskan är som skirast och många träd och buskar står i full blom. Dessa dagar har vi ju också fått varmt väder, så varmt att det känns skönt att hålla sig i skuggan.


 

Dom här blommande träden finns på Esplanaden strax innan järnvägsövergången, den övergång som vid morgon och kvällstid "plingar nästan jämt". Tåg som hela tiden ska åka förbi. Det är ju både fjärrtåg och lokaltåg så det är mycket med trafik. Här på bilden är bommarna, som oftast, nere.


 

Den här bilden har jag tagit ifrån vårt vardagsrum. Det blommar så vackert vid Tornparken.


 

Bild tagen ifrån köksfönstret. Häggen blommar för fullt.


 

Den här lille gynnaren satt så stilla och kollade in oss då vi gick i Tornparken.


 

Ekorren satt alldeles stilla och iakttog oss. Jag försökte här att zooma in honom. Tyckte att det var lite märkligt att han inte sprang sin väg som de brukar göra, dom är ju så snabba. Den kanske är van vid folk.


 

Vid Tuletorget stannade vi för att vila och fick samtidigt hålla lite koll på gubbarna som verkade att komma högre och högre upp på husfasaden. Undrar vad de hade där att göra. Får kolla se´n om de kanske sätter upp något.


 

Men, helt plötsligt så började de att åka ner igen och vi hörde lite rop och prat.


 

Det var en Lapplisa som försökte sätta lite parkeringsböter på männens bilar som de hade ställt så fint framför huset. Men då gick vi, så vi vet inte hur det blev. Om de fick stå där eller om de måste flytta bilarna. Ni ser kanske Lapplisan där i svart framför den vita bilen.


Ha en bra dag, om ni kan så passa på och njut av det fina vädret.






 
 
znogge

znogge

9 maj 2018 12:28

Visst är det en härlig period nu när allting blommar. Lite synd bara att det går så fort. Men visst njuter man av det härliga vädret!

Jag hoppas att det var en flexibel lapplisa för är det arbetsfordon kan de inte gärna parkera två kvarter bort.

Kram och ha en härlig långhelg!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

9 maj 2018 15:30

Visst är det en helt ljuvlig tid nu!
Hoppas att de där männen slapp parkeringsböter.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 maj 2018 08:32

Vilka ljuvliga vårfoton du bjuder oss på.
Det har varit flera magiska dagar i följd då allt slår ut.
Jag har märkt att ekorrar kan vara riktigt djärva. Ibland har jag stått stilla bara ett par meter ifrån dem.
Lapplisor kan vara för ivriga med att fälla.
Usch! Jag hade aldrig vågat åka upp med en sådan "lift". Hade du?
Helgkram Bosse

 
Kicki

Kicki

10 maj 2018 09:36

Visst är det härligt med alla vackra träd, i förrgår vid kvällspromenaden med hunden såg jag utslagna liljekonvaljer. Det går så fort med allt, man får njuta varje dag.
Usch, inte kul med böter.
Kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nuugqf

 
Preciosa

Preciosa

10 maj 2018 13:39

Hej Wiolettan!
Oj vad vackert hemma nu...Dom vita blommande träden ser nästan ut som mitt utanför fönstret...kanske. Fågelbärsträd tror jag det heter.Hoppas jag hinner se det innan blommorna är borta. Kommer hem om en dryg vecka. Där vid Waynes blev jag lite orolig att dom skulle göra nåt med caféet men behövs ju ingen skylift för det...Kramar!! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ditte

Ditte

10 maj 2018 17:04

Så vackert det blommar nu och detta är ju en så fin tid. Härligt att du från dina fönster kan se det som blommar.
Jag känne rju väl igen mig här från min tid i Solna och jag här ju väninnan Preciosa som bor i närheten.
Fint att du och mysingen kan koma ut på lite promenader och kan följa allt vackert som händer i naturen.
Önskar dig en fin helg.
Varma kramar!

http://dittemitti.se

 
Anneli

Anneli

11 maj 2018 00:32

Visst är det vackert när allt kommer till liv efter vintern. Hoppas att vi får en lång solig o varm sommar.. Idag har det varit mer molnigt så jag har inte legat i solen, det ska väl inte vara bra väder i helgen heller, trist.

Hoppas att du mår bra o att du sover gott nu, var rädd om dig kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

12 maj 2018 17:34

Hoppas de fick parkera där...inte lätt med parkeringsplatser när man ska jobba!
Härliga bilder det gör mig så glad ,-)))) Träd som blommar alldeles för kort tid men det är ett av det vackraste,-)
Söt ekorre,-)
Så fint ni bor, vilken utsikt ,-)
Ha det fortsatt så fint
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards