Alla inlägg den 30 januari 2019

Av wiolettan - 30 januari 2019 08:11


Joo, tack, det gick bra i går hos läkaren. Han tyckte jag såg "bättre ut", lite färg på kinderna och piggare. Det tycker min mysing också. Det känns jobbigt att gå men 15-20 minuter går bra om det inte är uppför.


Järnvärdet var bättre men fortfarande inte riktigt bra och ett annat värde var inte heller inom ramarna så jag fick en ny tablett. Är nu uppe i 13 st. per dag, inkl. min omega tablett som jag tar självmant på grund av att jag inte kan äta fisk.

Det är bara att se framåt och göra det bästa och då känns det bra. Att göra så gott vi kan, mer kan ingen begära.


Det jag skulle vilja göra och som jag tror vore bra för mig, det skulle  vara att gå ner i vikt. Men för att göra det så behöver jag mer ork och att inte vara för lat, plus att kanske äta lite mindre.  Ja, de vore modellen, dra in på maten. Det påminner mig om en sak som jag läste igår.


Smala människor irriterar mig!!! Speciellt när de säger saker som:


"Du vet, ibland glömmer jag att äta". 


Numera kan jag glömma mina nycklar, min mammas mellannamn och var jag la adressboken. Men, jag glömmer aldrig att äta. Man måste vara speciell för att glömma äta.



 

Härom morgonen då vi gick ut småsnöade det och då fångade jag dessa "snöflingor".


 

Framåt dagen såg det ut så här från vårt fönster. Det syns hur det snöar.



Hoppas att ni alla får en trevlig dag. Mysingen och jag ska strax göra oss iordning för att gå till vår sånggrupp och öva lite.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards