Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Besök.

Av wiolettan - 20 maj 2013 14:45


Nu har vi sett de första gässungarna. Tycker att det är lite tidigt men vi såg dom med egna ögon. Det var bara två, men söta var dom. I morse såg vi inte till ungarna men däremot föräldrarna som fräste då vi gick förbi, skulle försvara sina små.


Den fina vita svanen har legat flera veckor och ruvat så snart är det dags, där också, kan jag tänka mig. De ruvar ju i en månad.


Jag har inte varit inne här på bloggen på flera dagar för att vi har haft besök. Vi mötte min ena bror på Arlanda vid 23-tiden i lördagskväll. Han kom från Frankrike, varit med ett gäng fågelskådare och beskådat fåglar. Han följde med oss runt på vår morgonrunda i morse och då fick vi lära oss vad alla olika fågelläten betydde. Tänk så många olika fågelarter det finns på den sträckan som vi går. Det hade jag ingen aning om. Allt ifrån näktergal, talgoxe till mer ovanliga fåglar som jag inte just nu kommer ihåg namnen på.  Min bror har ett enormt känsligt öra tydligen. Eller, hur kan han annars höra skillnad på alla dessa kvitter, ibland rätt långt ifrån.




         

Det har varit fina dagar så vi har suttit på balkongen och njutit också.


 


Den här bilden tog jag sent på kvällen, då det nästan var mörkt ute.

 
 
Marit

Marit

20 maj 2013 15:21

Ååh, dom små dunbollarna är så söta!
Vad är en blogg när man får viktigt besök ;)
Då hinner man inte hit som vanligt, hi hi...

Ha det bäst!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
snawitz

snawitz

20 maj 2013 16:14

Tittar bara in och säger hej.
Hoppas allt är bra med dig

http://snawitz.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

20 maj 2013 16:26

Trevligt med besök också under helgen! Bloggen finns alltid kvar. IRL är viktigt också ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Simona

Simona

20 maj 2013 18:57

Kram å ha det bäst!

http://pågottochont:blogspot.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

20 maj 2013 20:12

Vilken härlig balkong ni har!
Trevligt med besök från din bror. på tal om fåglar jag var till sonens grav i dag igen och förra gången hade ett stackars fågel bo fallit rakt ner på sonens grav, med 2 vita små ägg i. jag och lillan lät det vara kvar. men döm om min förvåning då jag kom i dag låg ett nytt större bo där mitt på graven med 4 små blågröna ägg! Funderar så vad det kan vara för fågel som tappat sitt bo? Och blå gröna ägg? såg ut som små stenar, de hade fallt ut brevid boet..men jag lade tllbaks dem i boet och la även det på graven!
hoppas ni har det bra? och att hjärtat är snällt med dig!
KRAM

http://nattstad.se.glamourwomen

 
Ulla

Ulla

21 maj 2013 13:58

Kikar in o säger HEJ,,,ha det så bra,,,,KRAM

http://hoppets.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

21 maj 2013 20:36

Härliga dunbollar och vad är bloggen med ett sånt fint besök.
Vill önska dig en fortsatt fin sommar......för visst är den väl på gång eller?????????
Kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Annika

Annika

21 maj 2013 21:45

Ja nu måste vi bara vara ute så mycket det bara går. Ja visst är det fantastiskt med alla dessa vackra fåglar och dess läten. Vilken höjdare att ha en bror som kan så mycket om dem. Ha det så gott.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
gun

gun

21 maj 2013 21:58

Nu vill man bara vara ute så fort vädret tillåter.
Tänk att du har en så duktig bror som kan så mycket om fåglar.
Ser ut att vara fint där du bor.
Du får ha en fin kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

21 maj 2013 23:48

Jag är inte heller speciellt kunnig när det gäller fåglar. Vi har en hel del ute i vår trädgård men som sagt inte speciellt bra på namnen. Fortfarande ingen sommarvärme här, nästa måndag har vi en helgdag och som förväntat är det ingen sommarvärme då heller, evt regn en del av dagarna till helgen. Ha en bra fortsättning på veckan. Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 maj 2013 10:49

Har varit dålig på att hälsa på i mina Blogghem, för vi har varit ute & rest med Huset ;)

Jag älskar åxå fåglar, så fantastiska djur, men är så dålig på läten! förutom Göken hi hi... honom har vi hört på hela resan till & från Österlen faktiskt! :))

Förstår att du njutit med att ha brossan hos er!!♥

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards