Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Mera resebilder.

Av wiolettan - 7 juni 2013 20:15



Vi besökte också staden Windsor under vår resa. Den ligger väster om London och är en charmig liten stad med ett överflöd av affärer.

 


 

Vi lyckades med bedriften att inte gå in i så många, bara ett par stycken.

   

Det som jag tyckte var mycket sevärt där var det ofantliga slottet Windsor Castle, Storbritanniens största slott och troligen också det mest välkända. 


 

Det var mycket spännande och intressant att gå inne i det enorma slottet och dess olika salar och titta och lära. Vi fick inte fotografera så jag kan inte visa något av alla dess vackra föremål.


 

Om drottningen är där, på sitt lantställe, så är flaggan hissad, annars inte. Är hon där så är det flera rum som inte får besökas.

 

Vakter, som kunde koppla av lite då mysingen och jag kom, vi som var helt ofarliga.


 

Här är det vaktavlösning. Liknande cermonier som dom vi har här hemma.


 


S:t Georges chapel låg bredvid slottet och där är många av landets monarker begravda. Här syns en bit av det bakom mysingen. De höll på med en mässa just då vi var där så vi ville inte gå in och störa mitt i.


 


En bild av gamla järnvägsstation, numera en shoppinggalleria.



 
 
Ingrid

Ingrid

7 juni 2013 21:12

Så mycket trevligt ni hann att få se på den där veckan!
Tack för att du delar med dig.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
snawitz

snawitz

7 juni 2013 21:14

England är säkert ett intressant land att besöka. Min dröm är att besöka Irland.

Ni är t.o.m flitigare än mig att lösa korsord. Jag löser 2-3 per dag.

Ha en bra kväll

http://snawitz.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

7 juni 2013 21:41

Villka hääärliga resbilder och så intressant att få se. England är nog lite spännande tycker jag. Irland är jag åkso nyfiken på.
Tack för dom fina bilderna!
Kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Gerd

Gerd

7 juni 2013 22:07

Oh, vilka talande bilder! Min äldste son med fru var nyligen i England. Jag har aldrig varit i Storbritannien, däremot på Irland. Skulle gärna tänka mig London.
Kramar från Uddevalla!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

8 juni 2013 10:51

Vilka fina bilder! Ni verkar ha haft en trevlig resa. har själv mest bara rest igenom England! Sovit en natt på fint hotell,skulle gärna resa dit igen. kram fina du.

http://nattstad.se.glamourwomen

 
Znogge

Znogge

8 juni 2013 10:59

Så ni blev inte inbjudna på te hos henne då ;-) Fina bilder i alla fall. Blir sugen på att åka till England helt klart.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

8 juni 2013 14:12

Jag älskar England för att det har så mycket gamalt bevarat, som alla slott tex. förstår att ni hade en fantastisk resa♥

Idag har ni Bröllop i stan va? spännande :))

Kram & fin lördag♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

9 juni 2013 00:36

Härligt att Ni fick se Windsor, en underbar stad, som inte ligger allt för långt ifrån där vi bor. Under min guide-tid, var jag i Windsor ganska regelbundet på Fredagar med mina turist grupper. Hoppas Ni gick in i Dockhuset i Slottet, det är ju helt otroligt.. spenderade massa tid där inne och St. Georges kapellet (kyrkan) är så vacker & intressant. Jag tror nog Ni behöver en London resa till snart igen. Hoppas Ni hann se lite av bröllopet, fick se det via datan, kom mig liksom inte för att åka in till London och se det via storskärm. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
fia

fia

9 juni 2013 11:48

Så fina och härliga bilder.. Vi har länge tänkt åka till England. Nu blir jag ännu mera peppad.
önskar dig en trevlig dag.
tackar för insprationen.

http://fiasdrommar.blogg.se

 
gun

gun

9 juni 2013 21:17

Vilka fina upp.Synd att ni inte blev bjudna på te:).
Förstår att resan var härlig.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards