Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Lite mystiska ställen.

Av wiolettan - 11 juni 2013 09:15


Maten i London då, hur var den frågar en del? Ja, vad ska jag säga? Jag måste vara ärlig och säga att jag vet inte. Är inte någon person som tycker speciellt mycket om mat och som njuter av att  frossa i olika rätter, men jag fick så att jag klarade mig och mycket var gott.


Min mysing vill ju helst gå på lite udda ställen och det gäller allt, även matställen. Helst där inte alla andra är.


Här är några bilder ifrån en del av de ställen vi åt eller fikade på. Tror knappast att någon av er har besökt dessa.


       


       


       



 

Jag tycker mycket om att läsa deckare, nja det var väl mest förr då jag läste många böcker och även såg många deckare på TV. Så det var klart att jag tog en bild av Sherlock Holmes staty.


 

Avslutar denna bildkavalkad med att visa att även på Londons gator hittade jag hjärtan. Detta var nog det vackraste.





 
 
GeddFish

GeddFish

11 juni 2013 09:34

Roligt att se bilder även från matställena!
Nej, inget är som hemma. Får ta seden dit man kommer och mätt brukar man bli på något vis.
En fin tisdag till dig och varm kram, fina Wiolettan!
Gerd, snart på väg igen....

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

 
Lena

Lena

11 juni 2013 17:05

Skrollat & njuter av att se på bilderna, en del känner jag igen ;)

Maten har jag inga problem med för det fanns att få glutenfritt vegetariskt! även Pub maten kunde jag äta! :))

Kram kram♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
snawitz

snawitz

11 juni 2013 17:15

Är lite off, eftersom jag blir påtvingad en praktik. Att konstruera korsord räknas inte som ett arbete enl socialförvaltningen

Jag har varit i London för 40 år sen, och jag minns att maten inte var någon höjdare. de har många konstiga rätter som vi inte har i Sverige

Ha en bra kväll
mvh

http://snawitz.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

11 juni 2013 18:48

Jag tycker inte att den engelska maten är så speciell. Däremot gör jag gärna som mysingen och väljer lite udda ställen. Vill undvika turistfällor...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Marit

Marit

11 juni 2013 19:27

Härliga bilder!
Det är roligt att besöka lite udda platser också.
Helst skall man åka utanför städer och turistråkar för att se det verkliga livet i landet.

Önskar dig en fin och skön kväll!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

11 juni 2013 20:02

Jag åt en sparris i vitlöksmör som var helt gudomlig i London, maten för övrigt var så där....

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
gun

gun

11 juni 2013 22:15

Att besöka andra ställen än turistställena är kul.
Spännande att se dina bilder. Har inte varit i England
kanske att man ska ta och besöka det någon
gång. Brukar vilja åka till solen när jag är ute
och reser.
Kram
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

12 juni 2013 01:31

Maten har verkligen förbättrats här de senaste 10-15 åren, förr använde man nog mest salt & peppar att "krydda" i matlagningen. Finns massa gott att välja på och internationlla resturanter finns det hur mycket som helst av. Det bästa är nog att ta t.ex tunnelbanan ivåg från de central delarna, men såg att Ni hade varit vid the Albert Pub i Victoria området och deras Carvery Restaurant en trappa upp är hur engelsk som helt med bl.a riktig traditionell roastbeef med yorkshire pudding. Hur som helst verkar det verkligen som om Ni hade en trevlig England & London vistelse. Kramar från ett just nu igen kyligt London ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

12 juni 2013 17:22

Maten i London eller kanske man ska säga England är inget vidare, men man kan ju söka sig till italienska restauranger t ex, så smakar det mycket bra!
Kul att du snubblade över ett hjärta!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards