Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Varmt.

Av wiolettan - 25 juni 2013 09:01


Ha spegelns beslutsamhet.

Den förlorar aldrig sin förmåga att reflektera,

inte ens när den slås sönder i tusen bitar.


Varmt, nu tjugo plusgrader, i morse då vi gick ut var det sexton grader. Jag hade på mig min vita hatt och kände mig väldigt udda. Ingen hade huvudbonad utom jag och små flickor vid dagis. Men, jag har någon slags eksem i hårbotten som verkar förvärras vid sol och oro, då skyddar mössan lite grann.


 

Närbild av hattmössan.



 

Här ser ni hur jag såg ut med den på.

 

Fast då jag var ute hade jag stora solglasögon på mig också, men, folk kände igen mig i alla fall.


Så, det blir inget mera "utgående" för mig idag. I detta fall är jag verkligen kärringen mot strömmen, gillar inte då det är för varmt. Kärring, det ordet tycker jag inte om, som tur är är det ingen, vad jag vet, som kallar mig det, mina 72 år till trots. Nja, jag fyller inte förrän om drygt  två veckor.



 
 
Kaisa

Kaisa

25 juni 2013 10:53


Kärring betyder ju egentligen käring! : ) Fin är du både i hatt och solglasögon!

Kram och hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com

 
gun

gun

25 juni 2013 12:40

Även här har vi varmt...solen gassar från en molnfri himmel.
Idag har vi varit vid stranden med barnen och badat. Gissa vem som var i först:)? Kärring är ett ord som inte jag gillar!
Tycker du är fin i både hatt och solglasögonen.
Nu ska jag åter jobba.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

25 juni 2013 14:45

Jag tycker att hatten är väldigt fin och du passar hur bra som helst i den. Smart att välja en vit som inte blir så varm. Jag köpte en solhatt förra sommaren men den är lite stor så jag kommer att köpa en ny i år.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

25 juni 2013 17:01

Den där mössan är ju jättefin och du är sååå snygg i den!
Det är ju klokt att skydda sig för solen, så använd du den.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Lena

Lena

26 juni 2013 14:32

Ärligt talat så är hatten super snygg! den skulle jag absolut kunna tänka mej om jag skulle använda hatt, vilket är jätte bra när solen lyser, förr använde jag hatt en hel del, men sista åren här jag glömt bort den. Och så kul att se dej i bild :)))))

Idag skulle du behöva *sylvester* om du bodde här hö hö, regnet här vräkt ner hela dagen :(

Kram på dej *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

26 juni 2013 22:59

Tråkigt för dig att du inte kan vara ute i solen. Jag tycker det är häftigt och snyggt med hatt. Brukar passa på att prova då jag är på affärer. Men är lite för feg för att köpa en. Men man kanske skulle ta och göra det ändå. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Simona

Simona

27 juni 2013 06:35

Hatt behövs nog i den här värmen... Å snygg var den också den hatt du har. Sommarkramar ♥ ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
Kikkan

Kikkan

27 juni 2013 17:12

Jag har både en vinter & en sommarhatt liggandes i bilen och de kommer fram lite då & då. Ev av våra präster här i Svenska Kyrkan i London ska tydligen börja arbeta i en av kyrkorna i Sundbyberg, har naturligtvis glömt att fråga vilken. Många av oss kommer verkligen att sakna honom.. :( men AIK kommer ju att få en regelbunden extra supporter till sina matcher:) . Kramisar

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards