Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Goda tankar.

Av wiolettan - 29 juni 2013 17:01


Idag en mycket lugn dag. Har tagit igen mig efter gårdagens jobbiga flimmerattack.


 


Har tänkt lite idag på dessa ord som står på vår almanacka i köket. Några visdomsord för juni månad.


Att tänka goda tankar

är att tjäna Gud i sitt innersta.


Det är inte alltid så lätt att bara tänka goda tankar. Känner jag mig inte bra, har ont eller att något kanske inte går min väg riktigt, då är det lätt att bli missmodig och då minsann tänker inte jag några goda tankar, det måste jag erkänna. Jag tror att det är egoisten i mig som "kräver" sitt. Detta får jag verkligen jobba på.


Vi kunde ta en liten runda i morse, innan det blev alltför varmt. Det var skönt. Inte många som var ute och motionerade, eller gick en runda men vi träffade på två "stammisar" som vi stannade och pratade med, det är alltid roligt och givande. Vi får veta vad de har sett på sin promenad och vi delar med oss av det vi har lagt märke till.




 
 
GeddFish

GeddFish

29 juni 2013 18:01

Så jobbigt för dig, med dina attacker! Tycker så synd om dig.
Tänka goda tankar, låter så fint. Men som du skriver, inte alltid så lätt.
Jag är i en svacka, det kvittar vad jag hittar på, ensamheten och saknaden kryper inpå mig. Men gör ändå saker, men inte så stort som förut.
Kramar denna lördag, Gerd ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
snawitz

snawitz

29 juni 2013 19:42

Hoppas du mår bättre nu.
Vila är oftast den bästa medicinen.

Önskar dig en fortsatt bra kväll
mvh

http://snawitz.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

29 juni 2013 20:27

Att bara tänka goda tankar är nästan omänskligt tycker jag... Tror inte man kan begära det av någon. Men nog är ambitionen att tänka positivt väldigt god!

Hoppas flimret lugnar sig och din kväll blir bra.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

29 juni 2013 22:55

Det är jobbigt när man får såna där attacker, men jag har nog fått väldigt bra medicin, för nu känner jag bara av det väldigt lätt någon enstaka gång.
Hoppas att du mår bättre nu!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Simona

Simona

30 juni 2013 12:10

Söndagskram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
gun

gun

30 juni 2013 21:39

Hoppas du mår bättre nu. Måste vara jobbigt med dessa attacker.
Vad kul att du kunde gå en liten promenad i morse.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

1 juli 2013 08:45

Måste vara skit jobbigt med dessa flimmer attacker. Att alltid gå omkring och vara positiv vore onormalt. Man måste få vara lite bitter och sur ibland. Hoppas att du får en fin vecka.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Marit

Marit

1 juli 2013 10:58

Hej!
Det var länge sen jag besökte dig, men nu så är jag med i banan igen.
Usch, stackars dig med dina attacker. Vem som helst kan bli sur och grinig när man inte mår bra. Och det tycker jag att man skall få vara ibland...
Nu har jag tittat på alla dina fina bilder som jag har missat :D

Önskar dig/er en fin och toppenskön dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

1 juli 2013 11:07

En bra början är att, som du, lägga märke till i vilka situationer man inte tänker goda tankar. Det är först då man kan börja förändra. Men Gud förlåter oss för de tankar vi har som inte är så goda. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards