Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Två obehagliga överraskningar.

Av wiolettan - 6 september 2015 08:33


I morse då vi vaknade var det regn och åter regn. En blixt och två åskknallar och regn.


 

Det riktigt vräkte ner.


 


Vi tänkte, i detta väder är väl ingen ute, inte ens med hund och vi hade nästan rätt. Eftersom jag inte kan gå ut alla dagar så ville vi i alla fall passa på nu då flimret var puts väck. Men vad det vräkte ner, våra regnjackor räckte inte långt i den blötan.


Vid Sturegatan sa jag att jag ville gå över till andra sidan för att få lite skydd, hörde mysingen säga:
"Ja, jag går då inte över där". Men det gjorde jag. Jag lovar, det var flera decimeter vatten, vilket jag inte hade sett, så jag fick skorna fulla med vatten. Då vi kom hem var det bara att hänga upp alla kläder i badrummet, till tork.


Vi såg två cyklister och étt par som var ute med sina hundar och några ungdomar under ett jättestort paraply, annars var det ovanligt lugnt och stilla, inga fåglar som sjöng heller.


På tal om fåglar. För några veckor sedan då vi åkte tunnelbana var jag med om något märkligt. Vi skulle stiga på vid Farsta, tåget kom in och jag skyndade mig lite fort fram till nästa dörr och gick in. Fick ett slag över ansiktet, såg inte av vem eller vad eftersom jag troligen hade huvudet nerböjt. Det var en konstig känsla, overklig på något annorlunda sätt.


Jag tänkte, vad är det som händer? Mysingen kom några steg efter mig och jag frågade.


"Det var någon som slog mig, såg du, vem var det"?


"Ja visst", säger mysingen, "de brukar åka med tunnelbanan en stadion, stiga av vid Farsta och äta mat vid torget och sen hem igen".


"Varför skulle de slå mig, vilka var det"?


"Duvorna, så klart".


Jag hade inte sett någon duva men det hade mysingen, en duva som skyndsamt ville ut ur vagnen medan dörren var öppen, samtidigt som jag skyndsamt skulle in. Ena vingen hade kommit åt mitt ansikte.


Så paff och häpen jag blev och ville bara hem för att tvätta av mig. Vem vet var den fågeln hade varit?


Undrar om jag måste gå till optikern och undersöka mina ögon. Inte ser jag att vägen är fylld med vatten och inte ser jag en duva som kommer flygande rakt på mig.




 
 
Geddfish

Geddfish

6 september 2015 09:42

Det där med synen, det känner jag igen.
Och vilket väderrusk ni var ute i. Jag har också promenerat i regnet i Örebro, ingen hit, det förtar mycket.
Men får vara glad att ha kläder att byta med och att de gamla torkar.
Häftigt med duvan, där.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

6 september 2015 09:48

Det var verkligen en udda och speciell resenär det där!

Kram och go' söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

6 september 2015 11:11


Vilken udda rackare att krocka med, kanske ville den bara ge dig en klapp på kinden. :-)

Kram och go söndag finaste du ♥

http://egopyret.blogspot.com/e

 
gun

gun

6 september 2015 13:44

Även här har det sett ut som å dina bilder.... vilket regn och så kom Tor och levde rövare ett tag.
Igår när jag gick på promenad med min kompis så tänkte jag p dig. För mitt på vägen var de ett ganska så stort hjärtan som var tort och runtomkring var det blött i asfalten !?!
När vi gick hem var det borta. Konstigt och ingen kamera var med.
Hoppas vi får en bättre vecka med sol i stället för regn.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annonym

6 september 2015 19:43

Mina kära läsare!

Berätta gärna för mig om det dyker upp "konstiga" texter eller texter ni känner igen från min blogg hos er under annat namn. Det pågår något som inte känns så trevligt och helt omöjligt att förstå. Detta gäller er som har bloggar på bloggplatsen.


 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

6 september 2015 21:14

beslutet om GBP-op. Jag har försökt allt med att går ner m.m Nu är det gjort. Hoppas att vi kan blir vänner nu. jag känner mig väldig ledsen över att jag tar andras texter. DEt är inte någon mening med detta. Jag gör inte detta med flit tror mig. Har svårt att skriva! Svik mig inte!

http://myckerensam.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 september 2015 23:22

Oj! en duv krock! hi hi kanske ska duvan åxå kolla synen, för ni såg ju inte varandra hi hi ;) skämt å sido, så lustigt att den kommit in i vagnen & åxå hittade vägen ut! uch så jag mår dåligt av att se alla hungriga duvor i Stockholms station & på torgen, har bjudit hit dom på mat, men dom kommer ju inte!! ;) :))
Ov vad med regn & åska ni fick hörde jag på tv, riktigt höstrusk, men i veckan väntas istället riktigt vackert väder :))

Varm kram till dej! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

7 september 2015 05:31

Förstår att det måtte varit en speciell känsla att känna av duvan. Man blir överraskad liksom.
Men vilket regnväder det har varit.
Även regn , rusk och hagel hos mig i Sundsvall på lördagen.
Nä nu kör vi ny vecka.
Ha det jättegott med mysingen.

Kramelikram❤

http://tantglad.bloggo.nu

 
Gunnel

Gunnel

7 september 2015 12:25

Det var en lat duva! Våra brevduvor flyger hit till oss både från Norrland och Tyskland. Ska kanske tipsa dem om att de ska lifta i stället.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

7 september 2015 18:51

Vilket busväder ni haft däruppe och vilken ovanlig närkontakt du hade. Jag tycker Gunnels man får lära upp duvorna ni har däruppe så att de gör rätt för sig. Tjuvåka så. Jag skulle också behöva göra en synundersökning. I takt med mörkret på kvällarna har jag insett at jag ser mycket sämre och mina armar räcker snart inte till när jag ska läsa i sängen. Kram Bosse Dufva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards