Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Söndagspromenad.

Av wiolettan - 16 maj 2016 09:24


Idag är det Annandag Pingst. Nej, visst ja, den dagen har de snott ifrån oss. Vissa får göra precis som de vill.



 

Vi har haft en fin helg, firat den tillsammans med min ena bror. Han är så duktig på att laga god mat. Massor med kryddor så det blir så smarrigt. Förrätt en varm skink -och ostsmörgås. Efterrätt glass med tillbehör.


 

Detta var huvudrätten. Lövbiff med potatisgratäng och olika slags grönsaker. Jättegott.


Igår gick vi en söndagspromenad, en lång en. Runt Råstasjön och runt Lötsjön. Det tog ett tag och jag fick vila rätt så ofta så jag passade på att fota vår runda, söndagspromenad enligt  mysiga http://tantglad.bloggo.nu/


 

Först gick vi förbi, på väg ner till Solna gränsen, en minigolfbana, rätt så nyanlagd, ska snart blir invigning.


 

Då vi kom ner till Råstasjön så såg vi, som vanligt, kan jag snart säga, en ensam sko. Denna gång på en parkbänk. En kasse bredvid. Går man bara ifrån så där?  Konstigt. Skon ser ju hel ut.


 

Vid Råstasjön blommade Pingstliljorna.


 

Detta är Friends Arena. Nu har de byggt klart de tre höghusen mittemot. Ser märkligt ut.


 

Kanadagässen har fått ungar. En mängd ungar.


 

Mamman håller uppsikt.



 

På andra sidan sjön var det också en gåsfamilj med ungar. Men, ser ni? En vildgås och en tamgås.


 

Jag ska försöka hålla koll på dessa gässlingar, undrar hur de blir med lite olika föräldrar.

 

Här har vi gått runt Råstasjön och är nästan vid gränsen mellan Solna och Sundbyberg.


 

Vi fortsätter vår vandring. Det finns bänkar så man kan sätta sig och vila om det behövs. Det behövdes inte denna gång.


 

En liten oas att sitta och vila vid.


    

Även här kan man pusta ut och sitta under tak och begrunda de vackra tulpanerna.


 

Nu är vi vid rondellen Tulegatan där kommunen har plantert vårblommor.


 

En Palm! Lite malplacerad kanske, trivs nog bättre söderut.


 

Nu är vi hemma på vår gata där rhodedenron blommar så vackert.



 

Här är mysingen på väg in i huset. Slut på denna söndagspromenad. Det var grått väder och regnet hängde i luften, men vi klarade oss torrskodda hem.





 
 
znogge

znogge

16 maj 2016 11:39

Vilken trevlig helg ni har haft och riktigt god mat blev ni bjudna på också. Inte det sämsta. Hur man kan gå ifrån en sko övergår mitt förstånd men man ser övergivna skor ganska så ofta tycker jag.

Kram och ha en bra start på veckan!

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

16 maj 2016 12:43

Vad trevligt både att träffa din bror, äta gott och sedan en promenad. Fina vårlika bilder! Och så vackert det blommar!
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Comsi comsa

Comsi comsa

16 maj 2016 12:44


Vacker promenad du bjuder oss på, maten ser väldigt intressant ut men jag antar att jag får nöja mig med bilden, hi hi....

Kram på dig ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

16 maj 2016 12:56

Tack för den vackra promenaden vännen. Så många fina bilder helt fantastiskt.

Gör ett undantag och sätter in ditt bidrag "länkx idag .
För övrigt tar jag paus på obestämd tid med mitt tema "söndagspromenad".

Kram fina vän och tack för länk och promenad.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

16 maj 2016 15:15

Jag tänkte just också på att de stulit annandag pingst för oss. Så tråkigt!
Kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
biggeros

biggeros

16 maj 2016 17:12

Det såg verkligen gott ut. Din bror kan laga mat÷) Du finner mycket lämnat åt slumpen. Så gulliga gäss ungar. Jag saknar mina fina Rhoderendon från vår svenska trädgård. Så fin!! Tack för promenaden😘😘

http://biggeros.blogg.se

 
Maria

Maria

16 maj 2016 19:45

Det vattnas i munnen när jag läser din beskrivning av maten. Ser riktigt gott ut och en fin vårpromenad på det. Det är bra det där med att fota för då kan man gå lite lugnare men ändå vara ute i friska luften. Annandag Pingst förstår jag fortfarande inte varför de skulle ta bort. knäppt.

http://dammsamlare.blogg.se

 
Kicki

Kicki

16 maj 2016 20:33

Så mysig helg och god mat. En fin promenad hann du också med. Kraam

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

17 maj 2016 13:05

Det låter som en härlig helg och så fina bilder du tagit från er söndagspromenad. Gässlingarna är ju för näpna!!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gunnel

Gunnel

18 maj 2016 09:02

Vilken härlig promenad och så mycket fint det vara att titta på längs vägen. Ska bli kul och få se fler bilder av gässlningarna när de växer upp. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
gun

gun

18 maj 2016 15:15

Härlig helg som du haft med god mat och trevliga herrar.
Även jag saknar annandag Pingst.... hela Pingsthelgen blev förstörd tycker jag när de tog bort annandagen.
Trevlig promenad har du också hunnit med. Här regnade det så det blev ingen:).
Vad söta gässlingarna var.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

18 maj 2016 18:14

Vilken härlig runda, så kul att vi får vara ed dej!
Vilka gulliga gässlingar,så ulliga och fina.
Har aldrig sett Friends Arena, men där ska Wales spela fotboll mot Sverige den 4 juni, det vet jag. Så ser du människor med drakflaggor runt vid den tiden så skänk mej en tanke!
Sköt om dej/er!

http://leniawales.wordpress.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

18 maj 2016 19:28

Vilken tur ni slapp regn på promenaden. Vilken duktig bror du har. Glömma en sko. Slarvigt. Det var många fina och intressanta bilder som du bjöd på. Ni verkar ha en fin omväxlande omgivning runt er bostad. Kan man inte ha det som ett lekmoment? Den som hittar ensamma skor får en poäng för varje sko? Fåglar har jag redan haft. Räkna tulpaner. Nu ska jag sluta tramsa. Även när jag tramsar kan det finnas ett uns allvar med eller gömt i texten.
Onsdagskramar Ystad

http://bosseliden.wordpres.com

 
Primrose

Primrose

18 maj 2016 20:55

Så många vackra blommor som blommar, härligt.
Härlig middag fick ni ,-)
Söta är dom små, det blir många gäss ,-)
Ja vem lämnar en ensam sko?
Den andra blir ju ensam den oxå nu.
Du får ha det så fint VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Lena

Lena

19 maj 2016 01:15

Så härlig bror du har!! & så söta kycklingar!!
Kramelikram på dej *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards