Alla inlägg den 24 april 2017

Av wiolettan - 24 april 2017 08:22


Tänkte skriva några rader ifall ni undrar om jag fortfarande finns här. Länge sedan sist. Men som jag skrev förut så sitter jag inte vid datorn som förr, blir mer sporadiskt.


Idag tänkte jag försöka göra en liten bloggvandring och se om ni är kvar, hoppas det, har inte hört av er på ett tag.


Vi har sol nu och några få plusgrader så våren verkar dröja. I morgon börjar de att sopa undan gruset här utanför så jag tror att kommunen hoppas på vår och sommar. Då de sopar med sina maskiner så brukar det ryka något så kopiöst så har man då tvättat fönstren innan så är det bara att göra om det. Mysingen är klok, han har avvaktat.


Fick både påskblommor, påskgodis och påskris av våra besökare under påsken. Vi hade inte "påskat till" något.


 

Påskriset, rätt så "nyplockat".


 

Här har det börjat att bli grönt.


 

Bilden här är tagen för cirka en månad sedan.


 

Ungefär ifrån samma plats, precis en månad senare. Det är kommunen som pyntar så fint vid Tulegatan.


 

Frågan är fri. Jag hoppas att jag kan glädja någon. Vet i alla fall att min mysing är glad att jag finns.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards