Alla inlägg den 15 juli 2017

Av wiolettan - 15 juli 2017 09:00


Lördag igen, tänk så fort veckorna går nu för tiden, det var ju nyss söndag. Jag tycker om lördagar, har alltid gjort det.


Då jag var barn och gick i skolan fick vi gå hem tidigare på lördagar.


Då jag började på mitt första arbete på en tidningsavdelning så behövde vi bara jobba halva lördagarna.


Senare i livet då jag fick familj så var lördagen den dag jag fick vara hemma och umgås med nära och kära. Andra vardagar jobbade jag heltid.


Nu som pensionär är jag ledig alla dagar men lördagar är ändå ”mina dagar”. ”Ring så spelar vi”, ”melodikrysset” och till lunch en god kycklingrätt, till kvällen små godsaker som vi inte äter andra dagar.


Ibland, vissa år, händer det att min födelsedag infaller på en lördag. Kan det bli bättre?


Ni tycker väl att jag är världens barnsligaste person, i alla fall i min ålder?


Men på tal om födelsedagar. Har ni hört denna historia?



På sin 10-årsdag uppvaktades lilla Lena med massor av presenter. Finast var förstås klockan från pappa och en flaska parfym, som kusinen kosmetologen hade skickat.

”Skryt nu inte för dina kamrater, som inte blir så bortskämda som du”, förmanade mamma före kvällens firarkalas.

När alla barnen hade samlats kring saftbordet, satt Lena länge tyst och hemlighetsfull. Men så kom det lite tveksamt:
”Är det nån som hör små ljud och känner något som luktar, så kommer det från mig”.



Hoppas att ni mina bloggvänner har det bra, så bra som det går och att ni, förhoppningsvis, som jag kan njuta av att det är lördag. Dessutom har vi sol, nästan 20 grader varmt och inte mycket med blåst.


   


 


  

   



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards