Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Morgonpromenad!

Av wiolettan - 11 mars 2018 09:20


Jag är så glad att jag kunde ta en liten morgonrunda i morse. Visserligen inte så lång och dessutom med många stopp och vilopauser, men ut kom vi. Tror att mysingen var lika glad som jag. Han hade satt broddar på mina stövlar och det behövdes verkligen.


 

Detta är en bild ifrån Tuletorget och det nästan syns så halt det är. På många ställen verkade det nästan livsfarligt att gå, men, både jag och mysingen hade broddar och vi höll varandra i hand. "Faller en faller alla". Vi tycker båda att det är så skönt att vi har varandra, och mest jag.



Den som tror, att han kan undvara

andra, bedrar sig mycket. Men den som

tror, att andra inte kan undvara honom,

bedrar sig ännu mera.


 

Här har kommunen satt stopp för gående att vandra ner för trappan, trodde dom. Men ni ser, det verkar vara många som trotsar repen och kryper under och går på trappan. Lätt att slå sig illa om man ramlar där.



 

Detta skatbo finns vid Tulegatan. Det är så stort, bland det största som jag har sett. Roligt att se skatorna leta kvistar, ta dom i munnen och flyga iväg. De är duktiga husbyggare.


Det är underbart att kunna gå ut, kolla in omgivningarna och hitta något nytt. Hoppas innerligt att jag kan gå så långt som ner till Råstasjön igen, kolla in alla sjöfåglar, se hur många hägrar som finns där nu.


Att leva är så häpnadsväckande att det

lämnar mycket litet utrymme för

andra sysselsättningar.


 

Nästan hemma igen efter vår runda gick vi förbi denna bänk. Ett hjärta för oss och er.

 
 
Ingrid

Ingrid

11 mars 2018 12:51

Ni har lite mera snö än vi. Här är vägarna i stort sett bara nu, men de är våta och så fort det blir kallt är risken för halka överhängande. Då får man hålla sig inne.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Augusta

Augusta

11 mars 2018 12:58

Vad bra att ni har varandra :D och så omtänksamt att sätta broddar på dina skor.
Snart är det vår och sommar och då känns allt bättre för dig. Sedan skall du ut på sommarresan som ni planerat. Då njuter ni båda :D
Kram till er

http://nouw.com/gulahuset

 
Ditte

Ditte

11 mars 2018 17:54

Oj, så halt det ser ut på Thulegatan och Thuletorget.Här verkar det då inte skottat. Fint att du kunde gå ut en runda och bra med broddar på och Mysingen vid din arm. Hoppas du snart orkar gå ner till sjön för jag tror fåglarna saknar dig.

Jag var nästan vid Thulegatan och Thuletorget idag på eftermiddagen för att hämta väninnan Preciosa. Men vi gick ner mot Sturegatan och där var det mindre halt. Skönt nog.
Många tankar till dig och en stor kram.

http://dittemitti.se

 
gun

gun

11 mars 2018 18:12

Halka är inget roligt... man bara går och spänner sig. Snö har du bra mycket mindre än vad jag har men här börjar det att försvinna för det har regnat här.
Härligt med hjärtat på parksoffan.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

11 mars 2018 19:53

Halt o glatt, ramla vill man ju inte, så broddar och någon att hålla ett stadigt tag i är ju kanon!
Tror han är minst lika glad för dig! Ni verkar ha det så mysigt ihop!
Hoppas du kan njuta av fågelsjön mycket vacker har själv vandratrunt där med gubben även om det var flera år sedan.
Fin vinter fick vi till slut och om några veckor våras det ,-)))härligt
Ta hand om dig! Fint hjärta på bänken! ,-)
Varm Kram Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

11 mars 2018 21:38

Hej vännen. Har vart ute o "vallat" Rohde idag, men det går inte att gå på trottoarerna så vi fick gå på gatan med hennes rullator. Det är inte klokt att dom inte kan skotta bättre än dom gör. Man får ta det lugnt när man går ut.. Hoppas att våren kommer snart, jag längtar ut..
Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kraka

Kraka

12 mars 2018 14:19

Tänkvärda ordspråk du lagt upp.
Önskar dig en bra måndag och en fin vecka!
Kram

http://kraka.moah.se

 
Anneli

Anneli

12 mars 2018 20:50

Hej vännen, kikar in på kvällen ,, hoppas inte att jag väcker er =)
Längtar så till våren, tills man kan gå ut utan att behöva klä på sig en massa kläder. Att bara öppna altandörren o traska i min lilla trädgård,, härligt =)

Hoppas att du har haft en bra dag.. Var rädd om dig o dröm vackra drömmar. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Preciosa

Preciosa

12 mars 2018 20:51

Hej Wiolettan!
Usch det är lite osäkert att gå ute och jag lyckades gå ner med Ditte i går och det gick bra. Vi gick på körbanan :-)
Princesskonditoriet fick besök. Gooood semla :-) Min första i år.
Trevligt var det. Fullt med folk.
Ja sen var jag trött...Kram! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards