Alla inlägg den 14 juni 2020

Av wiolettan - 14 juni 2020 08:34


Soliga och varma dagar, det är bara att passa på och vara ute och ta till vara D vitaminerna.


Vi sitter ofta på balkongen och tar igen oss. Det låter det, "tar igen oss", som om det skulle behövas. Men, vi läser, löser korsord och är glad att vi får vara så pass friska som vi är.


I går tog vi oss en långrunda till Råstasjön och runt Lötsjön. Det tog 1 timma och 40 minuter. Förr om åren tog det bara 55 minuter.


Mysingen verkar tycka att det är i jobbigaste laget att gå ut med mig. Kanske kan jämföras med att gå ut med en hund. Många stopp efter vägen, stanna, kolla och vila. Men, jag har inget val, om jag nu ska gå ut. Kan ju inte gå själv längre, så jag har inget val, men om han vill så kan han väl gå ut själv senare då, ensam och i den takt som för honom känns bra och bäst.


Vi får se hur det kan ordnas, eller inte. Får se tiden an och inte göra några förhastade beslut.



Om du för hastigt värderar eller förkastar

kommer du lika hastigt att bli överrumplad

av grym besvikelse eller glad överraskning.


Vid minsta tveksamhet bör du avstå från att

döma eller bedöma, tills du har tillräckligt

med fakta som talar för eller emot.



 

Fontänen i Lötsjön.


 

Näckrosbladen har kommit i mängd.



 

Något för dom som orkar, kan och vill stärka kroppen.



 

Spela bordtennis går också bra utomhus. Bara att tänka på att hålla avstånd.



 

Nu har det kommit böcker som vem som helst kan låna eller ta hem. Översta hyllan är tom. Kanske i fall det börjar att regna. Böckerna är ju lite mer skyddade längre ner.


Var rädda om er och varandra.








Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards