Alla inlägg den 13 juli 2020

Av wiolettan - 13 juli 2020 08:02


I morse var det plus 12 grader då vi vandrade iväg, vid sextiden. Inte många människor ute, det var lugnt och skönt. Solen syntes ibland, men annars växlande molnighet.


Vill visa några bilder som är tagna vid Lötsjön.


 

Skäggdopping, som inte doppar sig just här. Står kanske och väntar på att dyka i vattnet.




    

Vitkindade gäss, som gör sin morgontvagning.


 

Kanadagäss som också vill bada, innan frukosten.


 

Denna gräsand var ensam, men tydligen på väg till något.


 

Näckrosor. Undrar om det finns sjöfåglar som äter upp dessa blommor?


 

Här några andra morgonvandrare, i tidiga ottan.


 

Den fina mopeden ville helt säkert inte ta sig ett morgondopp. Tydligen islängd i vattnet. Märkligt och onödigt. Undrar vad som hänt?



 

Hon undrar säkert också vad som har hänt. Så långt hår. Har inte haft det sedan jag var i 14-årsåldern. Då gick mitt hår längst hela ryggen och jag kunde nästan sitta på det. Jobbigt, kamma och fläta.




 

På väg hem så fick mysingen syn på en fin gammal Volvo. Han var ju bara tvungen att snedda över gatan för att ta sig en närmare titt.


Det var inte många ute denna morgon och både mysingen och jag tyckte att det var så skönt. Behöver inte hela tiden tänka på att hålla avstånd, för att undvika att krocka med någon som går i sin egen bubbla.


En man var på hemväg efter en fest. Han kom till en allé. Eftersom han var rätt rund under fötterna stöter han emot varenda träd. Slutligen tröttnade han, stannade och sa:

"Nää, nu sätter jag mig ner tills värsta rusningen är över".







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards