Alla inlägg den 8 februari 2021

Av wiolettan - 8 februari 2021 08:46


I morse tog vi en morgonrunda och det var kallt, minus 11 grader. Men, det var skönt att kunna gå ut.


Vi brukar gå tillsammans på lördagsmorgnarna och handla i en matbutik som har öppet, bara för riskgrupper, mellan 7-8, men i lördags fick Mysingen gå själv. Kändes avigt, men inget att göra något åt. Därför var det dubbelt så skönt i morse.

   

Någon mer än  jag som älskar hjärtan.


   

Ännu en bil med ett försök till hjärta.



   

Jag tycker om blommor också. Bilden är ifrån december.


   

Denna amaryllis köpte vi i mitten på december och till nyår blommade den så fint. Först kom det en stängel med 5 fina klockor. Efter det kom det en med 4 klockor.


   

Nu ser den ut så här, den tredje blomningen. Helt underbart.



   

Underbar är också den almanackan som jag har fått av Bosse Lidéns fru Solveig. Härlig färg på dessa blommor. En sådan vacker bild. Som jag skrev om i ett annat inlägg så hade jag glädjen att få en almanacka av Solveig. Varje månad har hon satt in en fin bild av växter, blommande växter från Gotland. Verkligen en fin och njutbar almanacka.




Allt, inget, litet eller stort,

förvandlas till ett äventyr,

när man delar det

med rätt person.

 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards