Direktlänk till inlägg 6 april 2021

Något viktigt att tänka på.

Av wiolettan - 6 april 2021 08:40


Tänk att få vakna tidigt en morgon,
höra ett vårregn sjunga sin sång.
Jag älskar regnet som väcker jorden.
Tack käre Far för regnet du gav.


Tänk att få vakna tidigt en morgon,
höra en koltrast sjunga sin sång.
Jag älskar sången koltrasten sjunger.
Tack käre Far för sången du gav.


Tänk att få vakna, tidigt en morgon,
se hur vår sol gör allting så skönt.
Jag älskar solen som värmer jorden.
Tack käre Far för solen du gav.


Jag kan bara hålla med om orden i denna sång.  Det finns så mycket att vara tacksam över.



   

Nu dessa aprildagar är vädret väldigt omväxlande. I förrgår sol och många plusgrader. Verkar som dessa fåglar är beredd på att flytta, eller landa, de flög fram och tillbaka i stora klungor.



 

I går regn på morgonsidan och snö lite senare på dagen, inget som stör mig speciellt. Det som kan störa mig, det är den starka blåsten. Här är det ett riktigt hundväder.




 

Vårblommorna har kommit upp, utmed Tulegatan.



 

   

Påskliljorna lyser så vackert.



I morse blåste det så hårt då vi skulle ut på en promenad. Men, solen sken och det var inga grader på termometern att tala om, plus minus noll. Skönt med frisk luft på morgonen före frukost, det tycker både mysingen och jag. Då vi kommer hem tar vi filmjölk och mackor, kaffe eller the och börjar dagen.


Vi talar om vad vi ska göra på den nya dagen som vi har fått och hur vi har sovit. Ja, lite småprat så där bara. Det är fint att vi har varandra. Fast, ibland kan det ju gå lite snett också som härom morgonen då jag tyckte att jag var bara knäpp och till besvär, vände på saker och ting och "pratade fel". Jag sa till Mysingen:


"Tänk om jag vore en "normal" människa, vad bra du skulle ha haft det då".


"Om du vore en "normal" människa? Oj, så tråkigt jag skulle haft det då", svarade han. Så fick vi dagens första skratt.


 

 
 
Gunnel

Gunnel

6 april 2021 10:14

Vilken härlig kommentar av din Mysing. Jag tror nog det är bra om vi kan vara lite "onormala" ibland. Det piggar upp i tillvaron. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

6 april 2021 10:53

Joo, han kan han. Vi fick oss ett gott skratt och det behövs, att kunna skratta är bra och nyttigt ska det också vara.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

6 april 2021 10:35

Åke sa alltid att han var glad för varje dag han kunde komma upp och visst är det väl så. Man får vara tacksam för varje dag men får.
Ni verkar ha det så gott du och din mysing!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

6 april 2021 10:55

Det känns så mer dag för dag, kan jag känna. Tacksam att få vakna till en ny dag och tacksam att kunna stiga upp ur sängen.
Vi har bra sällskap av varandra och jag har hjälp av honom också, samt att vi har ofta roligt ihop, det känns bra. Kram!

 
Lena

Lena

6 april 2021 16:09

De där avslutande kommentarerna hade kunnat vara mellan mig och maken, på pricken. Skönt ha varandra och kunna skratta tillsammans. Tänk vilken vår ni har, helt otroligt, blir så avis på er varje år den här tiden. Kram!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

wiolettan

6 april 2021 21:08

Så roligt att höra. Där har vi också något gemensamt då.
Det är viktigt att kunna skratta tillsammans och i dessa tider med karantän så gäller det att man inte går varandra på nerverna.
Ja, nu har våren börjat komma, med allt vad det innebär. Några aprilbakslag, men så brukar det ofta vara. Kram!

 
Znogge

Znogge

6 april 2021 18:30

Så kloka ord och mycket värda att ha i åtanke!
Så skönt att ni inte har tråkigt tillsammans för hur tråkigt vore inte det ;-

Kram och god tisdagskväll!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

6 april 2021 21:11

Det finns mycket att vara tacksam över, som vi många gånger kanske bara tar för givet.
Där har du en poäng Znogge. "Hur tråkigt vore inte det". Att ha tråkigt tillsammans.
Tack detsamma önskar jag dig. Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

6 april 2021 21:22

Din härlige Mysing! Så fint att ni har varann!
Tycker mycket om sången "Morning has broken" på både svenska och engelska.
Blommor i massor. Så maffigt! Här på landet så här vi bara tiotalet av varje sort. Men det är fint det oxå. Kram!

http://femfemman.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

6 april 2021 21:35

Visst är det trevligt att få en sådan kommentar.
Sången är vacker och säger en hel del som vi borde ta till oss, allt är inte självklart.
Nu är våren i full blom, än om det snöar ibland.
Tror jag det att det är fint med tiotalet blommor. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

6 april 2021 22:12

vaknar ogärna tidigt på morgon men mysigt all fågelsång nu.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

7 april 2021 09:14

En del är morgonmänniskor och en del kvällsmänniskor, bra att det finns både ock. Nu är fågelsången fin, utom skrattmåsarnas.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

7 april 2021 11:57

Jag älskar själv fågelsång och nu hör man fler och fler fåglar vakna till liv och många som kommer tillbaka från andra länder. Ser att ni haft ungefär samma väder som hos oss. Vad vackert det såg ut på Thulegatan med blomraderna

Det var väldigt bra sagt av Mysingen ;)

Ha nu en skön dag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

9 april 2021 08:45

Det kvittrar mycket ute i naturen denna årstid och det känns hoppingivande på något sätt.
Här har vi haft ett omväxlande väder med regn, snö, sol och blåst, hård blåst vilket jag tycker är jobbigt.
Kommunen har satt vårlökar utmed hela backen uppför Tulegatan, lyser så fint.
Han är snäll, Mysingen.
Tack Malin, detsamma önskar jag dig. Kram!

 
Amisa

Amisa

7 april 2021 21:37

Det är lätt att känna tacksamhet den här årstiden då alla växter och blommor kommer till liv igen. Det känns som om även vi kommer till liv igen då!

Så härligt att Mysingen och du skrattar och trivs så bra tillsammans! Jag tänker att om man inte längre trivs ihop så kan det nog vara en plåga att hela tiden vara hänvisade till varandras sällskap under Coronan.

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

wiolettan

9 april 2021 09:20

Det känns vårligt och fint, visserligen blåser det mycket och hårt idag, men vårblommorna står stadigt och gläder oss.

Ja, vi trivs bra tillsammans och får många skratt ihop. Vi är mycket olika, men båda är vi, för vår ålder, barnsliga och det hjälper oss denna tid. Vi är ju tillsammans nästan 24 timmar om dygnet.

 
Ditte

Ditte

7 april 2021 23:03

Så rätt! Visst finns det mycket att vara tacksam över. Ja, vädret är som det är men jag är ändå både glad och tacksam över att det inte är några naturkatastrofer, krig eller svält.
Skönt med er morgonpromenad och trevligt att gå med.
Log åt Mysingens fina kommentar.Det är allt kärlek det.
Stor kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

9 april 2021 09:24

Denna årstid med sina växlingar är fin, tycker jag. Idag har vi förstås ett mycket blåsigt väder, det gillar jag inte, men kanske det är våren som kommer med friska vindar.
Vi har det mycket bra om vi jämför med många andra länder, både i Europa och andra världsdelar.
Roligt att du är med. Morgonpromenaderna ger nytt hopp inför dagen som ligger framför och mjukar upp lederna, i viss mån.
Ja, han älskar mig nog väldigt mycket, kan jag tänka mig. Kram till dig Ditte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards