Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Att känna tillit.

Av wiolettan - 23 februari 2013 09:45



Mina tankar är hos min äldsta syster som fick åka in akut till sjukhuset. Hon har kommit ifrån intensiven och är lite bättre, men sängliggande.


Min yngste bror var och hälsade på henne och hon bad 3-4 ggr om vatten som han då gav henne. Så fick min bror reda på att proverna hade visat på uttorkning, efter det att hon legat inne i över en vecka. Hon låg ju med dropp. Kunde de inte se till så att hon fick vätska i sig, i den mängd hon behövde. Jag önskar att jag inte bodde så långt bort så att jag kunde hälsa på och hålla koll.


Det finns många ord ur Bibeln som hjälper mig. Bland annat dessa. "Jag är med dig".


Dessa fyra ord är som ett skyddsnät som hjälper till så att vi inte faller ner i förtvivlan. Eftersom vi är människor  kommer det alltid att gå upp och ner i livet. Men löftet om Guds närvaro begränsar hur djupt vi kan falla. Ibland känns det som att befinna sig i "ett fritt fall", när människor eller saker som vi litat på gör oss besvikna. Då är det skönt att tänka på att det finns någon som har lovat att vara med oss, vad som än händer. Han är inte bara med oss, utan håller oss i sin högra hand, leder oss med råd.


Som det står i Psaltaren, kapitel 73, vers 23-24.

Dock förbliver jag städse hos dig, du håller mig vid min högra hand. Du skall leda mig efter ditt råd och sedan upptaga mig med ära.


Några bilder ifrån vår vandring i morse.

 

Någon eller några har gjort småbarns snögubbar. Riktigt fina var dom.


 

Här vid en av broarna vid Råstasjön hade sjöfåglar samlats i den lilla vaken. Vi går runt denna sjö många gånger per vecka men i morse var det första gången som vi i vinter såg dessa tre svanungar på nära håll. De har inte hunnit bli vita ännu, men de är fina i alla fall.


 

Solen. Har ni sett? Det är många månader sedan jag såg solen vid vår morgontur.



 
 
Piedra

Piedra

23 februari 2013 10:52

Jag blir så arg på sjukvården, att de inte kan se till patienterna bättre.

Tyvärr har jag väldigt svårt med den där tillitsbiten.

Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

23 februari 2013 11:02

Ja, tänk att det skall vara så svårt att få sjukvården att fungera.
Det är ju hemskt att din syster har vätskebrist på sjukhuset! Skam!
Det är bara att önska att hon blir bra och får komma hem därifrån.
Fina bilder som du har tagit.
Här skiner solen för fullt idag. Härligt väder!

Önskar dig en fin lördag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

23 februari 2013 11:27

Skamligt, att ligga på sjukhus och ha vätskebrist!
Åter igen, jag säger då det, att ska jag bli dåligt behandlad som gammal, då vill inte jag vara med.
Underbara bilder, den sista ser ut som om våren är på väg!
Kram och ha en fin helg. ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

23 februari 2013 12:11

Jag vill inte på något vis försvara personalen men när min mamma låg på sjukhuset så konstaterade jag att personalen hade så svårt att få patienterna att dricka. Även min mamma fick vi och de tjata och tjata på. Lätt var det inte... Men i så fall får de öka mängden dropp tycker jag. Hoppas verkligen att din syster återhämtar sig. Jobbigt att inte vara i närheten.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
paloma

paloma

23 februari 2013 12:19

Har svanen redan fått ungar? hoppas de överlever denna kalla vinter! Oh vad jobbigt med din syster just avstånden är hemskt med...man vill men kan inte göra något, just p g a avståndet. tänker på dig och din syster kram

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

 
Lillemor

Lillemor

23 februari 2013 13:00

Hej! :)
Nu var det ett tag sedan vi hördes av. Jag såg att du slutat med din blogg. Men jag fick din nya bloggadress av Kikkan i London.
Hoppas att allt är bra med er!
Monika och Tore har det bra. Tore har varit sjuk (inget allvarligt) men är på bättringsvägen. Jag pratade med dem igår.
Ser att ni har snö kvar. Dock litet. Vi har jättemycket här i Robertfors.

Tråkigt att höra om din syster. Att de inte kollar sånt på lasarettet! Det verkar tyda på överbeläggning och stress.

Ha det bra!
Trevlig helg! Kram // Lillemor

Ser att ni har snö kvar, dock lit

http://angemanalvens.blogg.se

 
Kaisa

Kaisa

23 februari 2013 16:25

Skandal kort och gott. Hoppas din syster kryar på sig, det är så svårt när man vet att någon är sjuk eller inte har det bra...

Varm kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

24 februari 2013 00:18

Blir inte förvånad över att sjukhusen inte ser om sina patienter på bästa sätt... Det blir ju som sagt allt vanligare och det uppdagas allt oftare att många sjukhus "personal" slarvar med dem som ligger inne...
Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

24 februari 2013 09:21

Ja solen ja. Den väckte mig nu på morgonen då den sken in genom både takfönster och ventilfönster, rakt i mitt ansikte.
Underbart sätt att bli väckt på.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

24 februari 2013 10:01

Hoppas din syster kryar på sig nu <3 Ber för er. du vet jag flyttat nu. åtmindstonde bloggen.kram adressen är ovan

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

 
paloma

paloma

25 februari 2013 10:31

Hoppas att allt har gått bra med din syster! tänker och ber för er. kram

http://.www.nattstad.se/Glamorwomen

 
skrivmoster

skrivmoster

26 februari 2013 14:38

Jag förstår att du har omsorg och många tankar på din syster, som jag hoppas blir frisk snart.

Det är skönt att vila i förhoppningen, att vi har någon som ser till oss och vårt bästa. I svårigheterna så finns trösten, att vi inte är bortglömda utan han har lovat vara med oss alla dagar. Jag är glad att jag fann din blogg. Återkommer gärna. Varm kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards