Alla inlägg den 2 februari 2013

Av wiolettan - 2 februari 2013 09:03


En lärare i sjunde klass ville för sina elever inpränta vikten av att skaffa sig ett rikt ordförråd:

"Hjälp minnet genom att göra så här".
"Ta ett ord, blunda och säg det för dig själv fem gånger och det är ditt för resten av livet".


En flicka i klassen lutade sig genast bakåt, slöt ögonen och  mumlade lyckligt.

"Göran, Göran, Göran, Göran, Göran"...



God morgon till en, som de säger på Väderleksrapporten, "vacker dag". Jag har lite svårt för detta med att de ska säga att det är en "vacker" dag för att solen skiner. Har svårt att förstå det, för jag menar att en vacker dag kan vara mycket, oberoende av om solen strålar eller inte.


Men, i alla fall, så skiner solen och det är minus åtta grader kallt ute, skönt. Annat var det en dag i förra veckan då det var lite grått, kallare och mycket snö och c:a 50 värnpliktiga som övade här i Sundbyberg.


 


Jag tyckte synd om mannarna som låg och tryckte i snödrivorna uppe i Tornparken och väntade på en invasion. Och den kom. De sprang förbi här där vi bor, en lång rad med vitklädda, tungt beväpnade karlar.


 

Denna bild tog jag ifrån vårt fönster. Tre män syns vid huset och några ligger ner med gevären i högsta beredskap, där framför soptunnan.  Det är inte så många som syns här, de var utspridda lite överallt och framför allt uppe i Tornparken, jag såg hur de låg där i snödrivorna, blickstilla, länge länge, i kylan. Förstår inte hur de klarade av det.


Hoppas att ni får en bra dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards