Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Djur och natur.

Av wiolettan - 11 maj 2013 16:23


I morse åkte min yngsta bror till Frankrike på en fågelresa. Han och några andra fågelskådare ifrån olika delar av landet reser ner för att se fågellivet där. Han är så intresserad av fåglar och kan otroligt mycket om dom. Jag kan höra och tycka att fågelsång många gånger kan vara vackert, men att skilja på olika fågelarter är jag inte bra på. Han  däremot hör direkt, eller ser uppe i skyn vad det är för fågel. Det är facinerande.


Min äldsta syster råkade i veckan ut för en tråkig sak, hon ramlade och bröt lårbenshalsen, åkte in med ambulans til sjukhuset och opererades samma dag.


Hon är 87 år och bor ensam, så det är inte lätt. Hon är mycket intresserad och duktig på växter och har det så fint i sin trädgård. Tänker särskilt på henne och ber att allt ska gå bra.


Några blommor som vi såg på vår morgonrunda.


 

Tulpaner


 

Tulpan i min färg.


 

Blommande träd.


Jag har många syskon. Vi har varit 10 och är 9. Måste säga att vi alla tycker om djur och natur. Kanske inte så konstigt då vi är födda och uppvuxna på landet. Mina föräldrar hade jordbruk och hade under åren djur av många olika slag, så vi fick lära oss att vara rädda om det som Gud skapat.






 
 
Kaisa

Kaisa

11 maj 2013 17:12

Så tråkigt med din syster, att bryta lårbenshalsen 87 år gammal är inte det lättaste. Hoppas hon har bra hjälp när hon kommer hem igen.
Fina färggranna tulpaner :)

Varm kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

11 maj 2013 17:50

Oh så tråkigt med din syster! Mina tankar är med henne jag ber på snabbt tillfrisknande.
Ja brukar med säga till min dotter att vi skall vara rädda om vår natur och det gud skapat!
Hoppas ni får en fin helg!
KRAM

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
snawitz

snawitz

11 maj 2013 17:55

Vackra blommor.
Stackars din syster. 87 är ganska gammalt. Hoppas att hon inte blir liggande utan får rehabilitering så att hon snart kan komma hem

SV: Jag har själv inget badkar, utan dusch. Så blir det om man prioriterar att ha tvättmaskin i badrummet

Ha en fortsatt trevlig helg

kram

http://snawitz.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

11 maj 2013 21:38

Fina blommor, och jag hoppas att din syster bättrar på sig.
Kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Kikkan

Kikkan

12 maj 2013 10:30

Hoppas Din stackars syster snart är mobil igen. Vet ju själv hur låst man blir efter en sådan operation. Jag är liksom Dig kanska okunning när det gäller fåglar, är av någon anledning lite rädd för många av dem, men har några rödhakar som bor runt om i trädgården och de har jag absolut inget emot.. precis som många andra små & färgglada fåglar. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

12 maj 2013 14:01

Vilka fina bilder!
Nu är blommorna så fina.
Djur och natur är bland det bästa som finns.
Hoppas din syster kommer igen fort och bra.

Önskar dig en fin och solig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Bling

Bling

12 maj 2013 15:42

Vackert var det, med de olika färgerna ihop. Tråkigt med din syster, nej det kan inte vara lätt. Hoppas att det går bra med henne.
Fåglar är jag dålig på, kan väl dom vanligaste..när dom är på marken :)
Stor Kram

http://savebling.blogspot.se

 
gun

gun

12 maj 2013 21:31

Hoppas din syster blir bra snart.
Fina blommor som du visar här. Fåglars läten
är jag inte så bra på:).
Du får ha en trevlig måndag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

13 maj 2013 16:38

Här är en till som håller tummarna för att det kommer att gå bra för din syster. Så roligt med så många syskon. Ja nu är det livat ute i skogen bland alla fåglar. Ett sån herrans liv. Men vackert är det. Ha nu en fin fortsatt vecka.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards