Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Trevlig nationaldag önskar jag er.

Av wiolettan - 6 juni 2013 08:58


Jag är så tacksam.


I förrgår kväll fick jag mitt hjärtflimmer som denna gång varade i cirka 17 timmar. Tänk om det hade kommit under vår resa, eftersom det varade så länge. Inte roligt. Nu var jag hemma och kunde ta det lugnt. Visserligen var vi bortbjudna i går, fick tacka nej och visserligen fyllde min mysing 71 år, men allting ordnade sig.


Känner mig som en urvriden trasa så här efteråt. Tänkte bara att jag kunde visa några bilder på lite sandskulpturer som var helt otroligt fint gjorda. De var jättestora.

   

Det här tror jag var Beethoven


 

Beatles

 

Abba


   

Och, någon som var modig. Tänk att åka upp i luften på detta sätt, och, med den farten, det såg läskigt ut. Det kostade en slant för att få göra dessa hopp men jag skulle inte göra det om jag så fick betalt. Det gick så fort upp så man hann inte med att titta en gång.

 

Sedan så svingade dom runt "uppe bland molnen".

 
 
gun

gun

6 juni 2013 09:32

Måste vara jobbigt med hjärtflimmer och i 17 timmar....
Förstår att du är trött efteråt.
Det är spännande att följa din resa.
Helt otroligt att kunna göra dem i bara sand.
När jag var på Teneriffa så gjorde de sandskulpturer
nere på stranden och stannade man för att titta fick man betala.
Önskar dig en fin dag idag på vår nationaldag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

6 juni 2013 09:40

Jag tänkte allt på dig, då ni var i London, tänkte på ditt flimmer.... och det gick ju bra!
Men, så trist att ha detta i 17 timmar! Synd om dig, men det gäller att vara tacksam ändå!
Sandskulpturer är häftiga! Vilket arbete och vilka idéer!
Jag skulle aldrig hoppa så där i luften, men klättra i bergen lite försiktigt, det kan jag.
Nationaldagskram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

 
TantGlad

TantGlad

6 juni 2013 09:52

Hjärtflimmer i 17 timmar måste ha varit jättejobbigt för dig. Hoppas du inte behöver uppleva det igen.
Villka fräna bilder du visar. Sandskulpturer är läckert.
Ha nu en fin dag med din mysing!
VARM KRAM från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Znogge

Znogge

6 juni 2013 10:57

Vilka fantastiska sandskulpturer! Minst sagt imponerande. I vår lilla håla har vi en sandslottstävling varje sommar och det är imponerande mästerverk man får se även här.

Vilken tur att du slapp hjärtflimmer under resan. Mår man inte bra är det gott att vara på hemmaplan och i sitt eget.

Grattis till din mysing och ha en fin nationaldag!
Kram

http://znogge.wordpress.com

 
snawitz

snawitz

6 juni 2013 11:58

Hoppas du mår bättre nu.
Hjärtproblem är aldrig roligt.
Jag har lärt mig att man ska vara extra observant när det gäller hjärtat och hjärnan.

<önskar dig en jättefin torsdag

http://snawitz.blogspot.com

 
Lena

Lena

6 juni 2013 22:45

Förstår att hjärtflimmret ger både ångest & trötthet, så skönt att ni var "hemma" när det kom, & så skönt att det är över♥

Vackra bilder från resan :)) & du? var det föresten en enorm orkidee där i inlägget den 3 juni? eller 2? för inte kan dom väl ha 2 färger?
Fick lite att fundera på helt plötsligt fniss.. ;)

Kramar i massor till er båda♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

7 juni 2013 11:20

Stackars dig med ditt fina hjärta! Det måste ta oerhört på kroppen! Har ni med varit på flygtur? Vad hätligt.Jag tänkte sätta upp bilderna från semestern! Men har blivit anmäld igen till Socialen! Av dessa 2 som förföljer mig och vill mig ont! Så får sätta ut någon bild då och då.. det är så trist de inte kan lämna mig i fred! kram

http://nattstad.se.glamourwomen

 
Marit

Marit

7 juni 2013 14:21

Men vilken tur att du klarade dig från hjärtflimret i London.
Vilka fantastiska skulpturer!
Undrar om jag skulle våga flyga i den där mackapären... joo, det skulle jag nog.
Gratulera Mysingen pga. födelsedagen!

Hoppas ni får en fin och skön dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

7 juni 2013 15:21

Vilken tur att du inte fick hjärtflimret när du var på resa! Förstår att du är helt urlakad efter 17 timmars flimmer. Hoppas att du ändå hade en fin dag igår! Själv insjuknade jag igen igår. Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

7 juni 2013 15:30

Har själv bara sett sand skulpturer utomlands, men förstår att det har spritt sig hit till England också. Duktiga människor som kan göra dessa. Ha en trevlig helg och hoppas Du känner Dig OK nu efter hjärtflimmret. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards