Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Ännu blommar det ute.

Av wiolettan - 14 oktober 2013 17:01


Vill bara visa er några bilder som jag tog på vår morgonrunda.


    


 

Kan ni tänka er, det har ju varit minusgrader flera nätter och ändå blommar dessa fina rosor vid en husvägg. De lyste så vackert så jag kunde inte låta bli att ta några bilder.


 

Dessa vackra gula blomster fanns där också i närheten, men jag vet inte vad de heter. Kommer inte på det nu i hastigheten.


 

I en affär hade de tänt några gula hjärtan.


Det har varit en liten jobbig dag, men i morgon är det bättre.

 
 
GeddFish

GeddFish

14 oktober 2013 17:46

Att det blommar så mycket ute, helt otroligt!

Vilken vacker höst som vi har! Ja, nu tänder jag ljus och lyktor...
Gör mig snart i ordning för färden till sångkören, längtar dit!
Kvällskram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Annika

Annika

14 oktober 2013 18:37

Otroligt att det fortfarande blomnar ute i våra rabatter. Men det är nog sista veckan med värme nu sägs det. Tråkigt att du haft en jobbig dag, men du tänker ju positivt så det är säkert mycket bättre i morrn. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

14 oktober 2013 20:00

Vackra blommor! Man får passa på att njuta av dem som fortfarande finns där ute. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

14 oktober 2013 20:34

Såååå fina bilder så här långt in på hösten. Jag har själv penseer som fortfarande blommar!
Ha en fin vecka nu söta du!
Kramen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Znogge

Znogge

14 oktober 2013 20:34

I morgon är en annan dag ja...

Så vackra blommor du förevigade på morgonpromenaden. En fin höst helt enkelt :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Eva

Eva

14 oktober 2013 20:53

underbara bilder Wioletta :) ha en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Anita

Anita

14 oktober 2013 20:58

Ja blommor finns det en hel del av ännu. Jag har en Hortensia i min trädgård som är utblommad för ett bra tag sedan men nu är det två blommot till som håller på att slå ut. Den ene är nästan färdig men jag tvivlar på att den andre hinner slår ut. Men kommer det en frostnatt så är dom nog slut.Så sant så, i morgon är det en ny dag med nya möjligheter. Ha det bra. kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingen bild

Måna

14 oktober 2013 21:53

Underbart att det blommar så fint fortfarande. Vi får nog en skånsk höst i år. I morgon blir en bra dag! KraMen

 
gun

gun

15 oktober 2013 19:31

Tänk att vi har blommor ännu som blommar. Helt otroligt.
Fortfarande har vi varmt när solen visar sig. Men idag har jag haft koftan på mig.
Hoppas du fått en bra dag idag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

19 oktober 2013 11:35

Tittar bara in om som hastigast och önskar dig en fin helg! Hoppas allt är bra.

Kram

http://znogge.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards