Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av wiolettan - 4 oktober 2013 08:40


Jag kommer ju aldrig att åka Wasaloppet, på skidor, men nu har jag i alla fall åkt bil den vägen, fast inte samma håll som loppet utan den sträcka som Gustav Wasa skidade, ifrån Mora till Sälen.


   

Här syns en sträcka där loppet går över vägen.


   

Sedan var vi också på den bro där Gustav Wasa gömde sig.


         


       

Vår Dalarna resa var intressant och sevärd. Jag har ju tyckt att Ångermanland är det vackraste landskapet i Sverige, men jag måste säga att Dalarna också är tjusigt på sina håll. Jag älskar ju då det är lite omväxlande natur, berg, dalar, sjöar och allt vad som finns där emellan.

 

Vi var också en sväng över till Norge.


På en grusväg någonstans, kommer inte ihåg var, mötte vi dessa fåglar. Tur att vi inte körde så fort för de vandrade obehindrat över vägbanan. Kanske hade vi kommit dit där nästan inga bilar körde.

 

Det var inte bara en sådan här patrull, utan de dök upp helt plötsligt bakom någon kurva, flera gånger.


Förutom alla fåglar och andra mindre djur fick vi också se många rådjur, kor, hästar, får, hundar, katter och räv. Vi storstadsmänniskor gläder oss åt detta.


 

På kvällen var det skönt att ta in på hotell för att vila och sova.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards