Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av wiolettan - 3 oktober 2013 08:51


Vår minisemester som började i fredags var trevlig. Färdrutten var på ett ungefär, Uppsala, Morgongåva, Sala, Horndal, Stjärnsund, Falun, Rättvik, Mora, Särna, Gördalen, Stoa, Sälen, Transtrand, Malung, Vansbro,  Laxtjärn, Sågen, Ludvika och tillbaka till Sundbyberg. Det var mycket jag fick se som jag inte sett förut. Vi bodde över på hotell. För kallt att tälta.


   

Först åkte vi till Uppsala Domkyrka, där har jag inte varit förut fast jag bor så pass nära och tycker mycket om att gå och titta på kyrkor.


 

Jag trodde att denna dam var "äkta" men det var en vaxdocka.

   

Trefaldighetskyrkan låg precis intill så vi passade på att besöka den också. Fint inuti den också.


Vi stannade på ett ställe i Falun för att äta lunch. En man vid bordet bredvid, började att samtala med oss och pratade om att han hade varit och ätit på alla platser i den staden, men detta matställe hade den godaste maten.


   

Ja, maten var god.


Han tipsade oss  om ett museum som vi vandrade till. De hade en utställning av Hagströms gitarrer, intressant. Tänk att det finns så många gitarrer som är så vackra.


Oj, nu ska vi ut och handla och sedan bila söder om sta´n för att kolla om det finns en begagnad bra dator till min mysing. Hinner inte skriva mer nu.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards