Alla inlägg den 7 november 2013

Av wiolettan - 7 november 2013 08:44


Bröderna Karl och Vilhelm är på kaffekalas och får dela på de två sista bitarna av tårtan. Dessvärre är bitarna inte lika stora.

"Ta först du", säger Karl generöst.

"Nä, ta du först", svarar Vilhelm lika tillmötesgående.

"Men om du skulle ta först", frågar Karl, "vilken bit skulle du då välja"?

"Den minsta", svarar Vilhelm pliktskyldigast.

"Ja men, då så, då skulle den stora bli min", säger Karl.

Kvickt skyndar han sig att håva över den bästa biten till sitt fat.

"Så fick vi ju båda två den bit vi ville ha", säger han förnöjt.


De barnen, de barnen.

Där var han snabb lille Karl, och kvicktänkt. Min mysing är som Vilhelm och jag mer som Karl.


 

Har ni råkat ut för att denna skylt har kommit upp då ni har hållit på att skriva på datorn?


Det har jag, kanske också därför det rätt så ofta blir felstavat. Jag har i hela mitt liv varit en så´n som ska göra allt så snabbt som möjligt, fort ska det gå, har ofta fått höra det också. Nu är jag inte så längre, men däremot så vill mitt hjärta gärna gå för snabbt och hackigt. Aha, kanske därför jag har fått förmaksflimmer. Nja, jag vet, det är inget att skoja om.


Här hade vi plus 2 grader i morse och det regnade, vilket tydligen behövs för att dricksvattnet ska räcka.

Hoppas att ni får en bra dag.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards