Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Lördagstankar.

Av wiolettan - 22 februari 2014 10:12


Märkligt väder vi har fått.


Häromdagen snöade det rikligt, kom rätt så mycket, kanske 5-6 cm, vet ej så noga. Dagen efter regnade det och nu är snön borta, finns bara lite på mörka undanskymda platser och solen försöker att titta fram, vi har ett par plusgrader.


I morse var vi ute och gick, kvart över sex då det var mörkt men ljuset kom rätt så snart. Det var lite lurigt att gå, vissa partier var jättehala, andra torra, åter andra fanns det vattenpölar på och även pölar med is. Verkligen ojämt underlag. Jag höll mysingen i handen och det gick bra.


Mysingen släckte en eldsvåda, vid halv sju tiden i morse. Då vi kom ner till Tulegatan märkte vi att det luktade rök och så såg vi att det kom eldslågor ifrån en papperskorg, det brann rätt så friskt. Men med cirka 5-6 fulla händer med snö som mysingen slängde ner i korgen, slocknade det.


 Är så glad och tacksam att jag ibland kan gå ut och promenera lite. Kroppen, lederna, ja allt behöver det.


Dina värsta dagar är aldrig så illa

att du är utom räckhåll för Guds nåd.

Och, dina bästa dagar är aldrig så goda

att du är utan behov  av Guds nåd.


 


Trevlig helg på er och tack för att ni tittar in fast jag är så dålig på att skriva.




 
 
Kikkan

Kikkan

22 februari 2014 10:46

Så trevligt att Ni tar Er ut på dessa dagliga promenader. Mina höfter gör att jag inte riktigt klara sådan promenader, men jag tar mig till badhuset så ofta jag kan och simmar minst 30 minuter. Just nu har vi åter igen strålande solsken, så evt ska jag bylta på mig ordentligt och sätta mig ute i trädgården med något korsord. Ha en trevlig week-end. Soliga London kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

22 februari 2014 11:07

God förmiddag! Gråväder här som fick en liten solglimt nyss!
Jag ska snart traska iväg till stan. Nyttigt. Jag har börjat gå mer än cykla, just för motionen skull.
Ha en fin helg och kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

22 februari 2014 14:25

Så bra att ni precis kom förbi så att Mysingen kunde släcka eldsvådan! Här är rätt skönt promenadväder just nu, om det inte vore för det att det blåser så hemskt.
Kloka ord du hade som avslutning!
Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
gun

gun

22 februari 2014 14:55

Här skiner solen och man anar våren.... Härligt.
Vad skönt att du orkar gå ut på dina promenader med mysingen.
Tur att ni kom förbi och kunde släcka elden.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

22 februari 2014 18:06

Låter ju som en skön dag ibland blir det så att man bloggar mindre & vi finns ju kvar :) kram ha en skön kväll

http://evasblogg.blogg.se

 
Kraka

Kraka

22 februari 2014 18:46

I Göteborg regna det nästan alltid och soldagar är sällsynta. är så trött på regn!

Ha en trevlig och skön helg!
Kram

http://kraka.moah.se

 
Lena

Lena

22 februari 2014 21:12

Vilken tur att ni kunde släcka elden!!!

Här har det regnat hela dagen mer eller mindre & massor av snö kvar, tvi, jag vill ha barmark som ni har & vår :))

Kram & fin kväll <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

22 februari 2014 21:19

Vilken tur att ni passerade precis då. Förstår inte varför man tuttar på en papperskorg... Imponerande att ni är ute och promenerar så pass tidigt.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

23 februari 2014 12:43

Hej!
Ja det är ett märkligt väder!
Fast jag tackar och tar glatt emot dagens väder 9 plus och sol i Stockholm!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Neta

23 februari 2014 12:48

Härligt att höra om Era promenader, men den tiden på dygnet, nja jag tror jag avstår... *ler*
Jag ramlade ju för ett år sedan (igår faktiskt)och sedan är det slutpromenerat för mig. Jag stupade på sladd och ställde mig på knäna. Så dom är helt slut nu. Värk och svårt att gå. Svårt att köra bil mm. Men det kunde varit värre. Kram och ha de bra!

 
Kaisa

Kaisa

24 februari 2014 09:50


Stor kram på dig fina Wiolettan ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Anita

Anita

24 februari 2014 21:54

Du är inte alls dålig på att skriva.Det är vi alla ibland sen rätt som det är så går det bättre igen. Sånt väder hade vi också för en tid sedan men nu har vi vår, Idag var det + 8 grader och sol. I solen + 12 grader. Riktigt skönt. Det är så tråkigt med folk som gör så, att sätta fyr i en papperskorg. Jag har en hund så jag går tre promenader om dagen på minst en halvtimme varje gång. Jag har värk i en höft men inte värre än att jag klarar hunden. Ibland får jag använda en krycka men det går. Ännu i alla fall. Ha det bra Kram.

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
TantGlad

TantGlad

25 februari 2014 06:22

Förstår det är lurigt att gå när vädret är som det är, med halka och snömodd. Bäst att se upp där man går!
Fy för eldsvådor tycker jag.
Önskar dig nu en sån fin dag du bara kan ha!

Kraaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2014 21:50

Man har verkligen all anledning i världen att vara tacksam över att man orkar ta sig ut. Det är inte allom förunnat.
Vilken tur att Mysingen kunde släcka den där eldsvådan.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Bling

Bling

27 februari 2014 15:19

Va bra att han släckte elden. Pannan brann här i huset för ett tag sen, men elden släckte sig självt, vi hade haft tur sa brandmannen. Idag har det varit riktigt vårväder här. Det är kul när du tittar in och skriver, gillar att läsa här inne :)
Kram ♥

http://savebling.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards