Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Tankar i oordning.

Av wiolettan - 17 juni 2014 07:32


Städade i lite lådor för att rensa, sortera eller slänga. Det är jobbigt. Minnen av ett liv "innan detta" dyker upp. Saker som jag har sparat på, av någon orsak, påminner mig om hur det var för tio år sedan. Min förra man blev sjuk och avled, vilket var en stor chock.


 

Bland mina papper och handlingar hittade jag denna. Trösterika ord.


I morse var det nästan isande kallt ute, sju plusgrader och stark blåst. Men vi var ihärdiga och gick vår runda ändå.


            


Första bilden här visar hur skräpet rann över sina bräddar efter det att firandet av Sveriges nationaldag var över. Ett par skor stod kvar på slänten. Undrar varför? Det var ett par damskor, gick hon därifrån utan något på fötterna, då det var så skräpigt på marken?  Nästa bild visar hur jag står och beundrar några rätt så nykläckta svanungar. De bilderna togs i förra veckan och då var det varmt på morgonkvisten.


Nu ska jag se om jag hinner in till er. Ska iväg till vårdcentralen och ta "Warankoll" på förmiddagen.





 
 
TantGlad

TantGlad

17 juni 2014 08:43

God morgon till dig!
Ja minnen där man saknar nåt ÄR jobbigt och svårt. Det förstår jag.
Men detdär med nedskräpningen....hur tänker folk igentligen?
Hos mig är det rått och kallt med lite regn idag, så det får bli en tråkig städdag då vi snart har midsommar.
Varm kram och hoppas att din dag blir så bra som möjligt.
Varm kram du fina från mig!

http://tantglad.bloggo.nu

 
znogge

znogge

17 juni 2014 09:05

Förstår inte hur folk tänker när man skräpar ner på sådant sätt. Rent gräsligt och ansvarslöst.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

17 juni 2014 09:18

God förmiddag! Jag säger som så, att jag tror inte folk tänker ALLS ibland. Det är usch och fy att skräpa ner.
Minnen, ja. Jag har väl rotat och levat i minnen nu några år, vad tiden går. Minnena kommer jämt, när jag är ute och ser något, när jag vill berätta något.
Lycka till med provtagningen! Varm kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Lillis

Lillis

17 juni 2014 10:19

Lycka till på Vårdcentralen
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

17 juni 2014 10:30

Hoppas det går bra med provtagningen idag. Jag tycker att det skulle vara lättare att lägga skräpet i en skräpkorg. För ALLA kommuner i Sverige har ju ändå många skräpkorgar utsatta... Det är ju inte så trevligt med nedskräpning. Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Anita

Anita

17 juni 2014 12:02

Vissa dagar kommer minnen.Det var en fin vers du hittade. fy vad det såg ut efter studenten. Men de hade i alla fall samlat dte på ett ställe eller? Så söta svan ungar.Ha det bra.

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingrid

Ingrid

17 juni 2014 12:19

Visst är det tungt när minnena tränger sig på. Jag har sparat lite "Åkesaker" i lådorna här och där och de får vara kvar: Glasögonen, hans gamla fula lagade solglasögon, plånboken, passet, hans älskade Gameboy mm.

Hoppas att du fick godkänt på VC så att du kan fira midsommar i lugn och ro.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Bling

Bling

17 juni 2014 12:24

Många minnen dyker upp när man städar och rensar, tittade på kort häromdan och ibland rör det upp mycket.
Det är så gulligt med alla fågelbarn=)
Hoppas det blir ett positivt besked på vårdcentralen
Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
Tummelunsen

Tummelunsen

17 juni 2014 12:27

Folk tänker inte alls, så därför vittnar allt skräp om - och återspeglar det kaos som råder i deras egna huvuden. Har man ingen "städad insida" så ser även utsidan/allt ikring dem ut därefter.

Livet är en blandad mix av olika skiftningar, glädje, gemenskap, sorg, saknad och ensamhet. Den ena dagen är inte den andra lik. De nära och kära som nyss gick vi vår sida försvinner plötsligt i nästa stund, och tomheten känns ekande och isande kall. Allt förändras med ens och en känsla av "overklighet" infinner sig. Och trots att ens eget liv hastigt har förändrats så fortsätter jorden att snurra vidare precis som om ingenting hade hänt...

Kram ♥

http://tummelunsen.blogspot.se

 
Tummelunsen

Tummelunsen

17 juni 2014 12:30

PS: Såg nu att en bokstav fattas. Det skulle stå: "De nära och kära som nyss gick vid vår sida...osv" Men det förstod du nog att jag menade. ;-)
Kram igen! ♥
DS.

http://tummelunsen.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

18 juni 2014 11:13

Oj, har ni så kallt uppe hos er? Här är det varmt och svettigt.
Vilken fin och trösterik text! Ja, livet går sannerligen upp och ner som en berg-och-dal-bana. Det enda som är konstant är Gud och hans kärlek till oss.
Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
gun

gun

18 juni 2014 21:33

Ibland blir man påmind om det som varit.... och det kan vara jobbigt mellan varven.
Fattar inte att folk kan hålla på sådär och skräpa ner. För lata att ta med sig skräpet hem skulle jag tro.
Hoppas det går bra på vårdcentralen för dig.
Trevlig midsommar!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards