Alla inlägg den 29 september 2014

Av wiolettan - 29 september 2014 10:27


God Måndag på dig du som läser min blogg.


För mig är det verkligen en god måndag. Det har varit några tuffa dagar som jag är glad att de är över.

Förmaksflimmer i c:a 40 timmar i sträck. En urvriden trasa det har jag varit. I går tog jag igen mig och tänker så göra i dag också, ta det lugnt.


Vi tog en liten kortare morgonpromenad före frukost och sedan var mysingen och jag och handlade lite matvaror.


På vägen hem mötte vi en ung mamma som drog en barnvagn och hade en liten flicka som tultade bredvid så gott hon kunde. Hon var inte gammal, kanske drygt ett år.


Det var så roligt att höra att mamman pratade med sin dotter, på vanligt vuxet språk, och förklarade vad saker hette då flickan pekade och såg undrande ut. Hon hade inte börjat att prata ännu, bara enstaka ord.


Nu för tiden tycker jag annars att det är ganska så vanligt att man ser mödrar och fäder med barn och barnvagnar plus en mobiltelefon som används flitigt. Ofta har även de små barnen nå'n mobil de tittar i,  app eller vad det nu heter.



 

Denna lilla docka med ett ritat hjärta på, såg vi sittandes på en parkbänk. Någon har kanske tappat den?


 

Den här "hjärtnallen" låg på trottoaren. Tappad eller?

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards