Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av wiolettan - 2 augusti 2014 07:55


5.35 gick vi ut i går morse och även idag. En del av er kanske tycker att det är tidigt att vandra iväg nästan 6 km så där i ottan,  men för oss är det enbart skönt.


Att komma ut och känna den sköna, vid den tiden, svala luften, komma emot en. Om ni visste vad det är härligt, så skulle ni anamma det direkt. (Är jag nästan säker på). På dagarna är det så varmt så att jag håller mig inomhus och en del på balkongen, under markisen.


Vill visa några bilder ifrån min hemtrakt, Trehörningsjö. En liten ort norr om Örnsköldsvik.


 

En bild tagen uppe på berget, mitt emot mitt föräldrahem. Där syns från vänster, ladugården, f.d farmors stuga stora boningshuset och sedan bagarstugan.



 

En syster till mig njuter av utsikten över sjön.


 

Min bror i båten som dom använder så fort tillfälle ges. Det är han som har köpt vårt barndomshem och där vi alltid är välkomna. Plats finns det. Vi har ju varit tio syskon.


 

En symbol för Västernorrlands län. Y-et. Syns lång väg irån E-4, bland annat.


 

Getter på matrast.


 

Vi som gjorde bilresan. Min 87årige bror, jag och min man.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards