Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Förkylt!

Av wiolettan - 21 februari 2015 07:34


Godmorgon mina bloggvänner och God Morgon Lördag.


Som ni som känner mig vet så är lördag för mig bästa dagen i veckan.


Men denna lördag är inte som de andra. Min mysing är sjuk. Ja, "bara" influensa, men för honom som nästan aldrig ens har någon förkylning är det ovanligt. Han har ont i sina leder, snuvig, hostar och har feber.


Så dessvärre har vi inte varit ute idag utan tar det lugnt. Jag är ju ingen ompysslande person men får väl lägga manken till idag och göra så gott jag kan.


Vi gjorde desto mer igår. Då tog vi en långpromenad och sedan vid lunchtiden bilade vi iväg och hämtade min väninna och  gick på en restaurang och åt lite mat. Inte lite mat utan det var så mycket att vi tog med oss två matportioner hem, det kändes ovanligt. Det var på  Bällsta Bro Världshus och de hade enormt stora portioner, tyckte även min mysing.


 

Sedan åkte han iväg till sin loge och Ulla och jag tillbringade en trevlig kväll tillsammans.


 

Några visdomsord från almanackan som hänger i vårt kök.


Livet liknar en bok. Dåren bläddrar flyktigt igenom den, men den vise läser med eftertanke, för han vet att han bara kan läsa den en gång.


Trevlig helg önskar jag er.



 
 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

21 februari 2015 08:21

God morgon!
Ja lördag, varannan sådan, är också min favorit ;-) Ledig idag!
Eller ledig och ledig, här finns att göra.. men jag får vara hemma ombord och pyssla.
Krya på sig Mysingen! Jobbigt med influensa!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

21 februari 2015 10:22

Stackars mysingen din! Hoppas du slipper att bli smittad i alla fall.

Kram och trevlig lördag ändå!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Comsi Comsa

21 februari 2015 10:41


Trevligt med väninnan och mindre trevligt med förkylningen.

Du får sköta om din mysing, badda pannan och servera allt som han ber om. :-)

Varm kram fina du ♥

 
Ingen bild

Att bara vara jag

21 februari 2015 11:28

Hoppas att din Mysing kryar på sig å det snaraste. Aldrig roligt att vara förkyld. Kram ♥

 
Glada gumman

Glada gumman

21 februari 2015 11:59

Influensan verkar dyka upp lite här och där, och fort går det! Trodde nästan att huvudvärken jag vaknade med var ett tecken på att även jag drabbats, men det lindrades med lite Alvedon. Bäst att ta det lugn ändå idag.

http://gladagumman.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

21 februari 2015 14:34

Inge vidare med influensan. Hoppas din mysing kryar på sig fort.
Trevligt med väninnesurr.

Ha nu en riktigt fin lördag. Vet du gillar lördagar. Det gör jag med.

Kramkram vännen

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

21 februari 2015 17:09

Vad skönt att du hade en så trevlig dag igår när du idag får jobba hårt och agera kokerska, sköterska, städerska, bädderska, psykolog, diskerska, uppasserska m m. Hoppas han snart kryar på sej!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

21 februari 2015 17:38

Vilken otur att din Mysing fått influensa. Jag läste just i tidningen att den kulminerar här på Gotland just nu och jag vet många så är jättedåliga.
Hoppas att han snart kryar på sig igen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Piedra

Piedra

22 februari 2015 17:20

Tänk, jag är inte heller någon ompysslande person, men det tog många år för mig att acceptera det. Hoppas Mysingen kryar på sig snart! Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards