Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Operationsmiss.

Av wiolettan - 23 februari 2015 07:12


Ny dag, ny vecka och samma gamla influensa.


Mysingen mår bra, säger han, men febern har stigit lite och hostan är värre så det blir ännu inga sköna långpromenader, vilket är ledsamt. Först måste vi se till att han blir helt kry. Det känns ovanligt måste jag säga, att han är sjuk, för mysingen brukar ju aldrig vara dålig, det är ju jag som är det i denna familj. Senast han var riktigt dålig var juli 2010 då vi var i Tyskland och han fick blödande magsår.


Då vi kom hem och uppsökte Danderyds sjukhus hade han bara 60 i blodvärde.


Nu får vi inrikta oss på att febern släpper och han blir bra. Eftersom han inte har någon mjälte så kan det vara farligt för honom att ha hög feber. Hans mjälte tog dom på Danderyds sjukhus då de opererade bort en cancertumör i tjocktarmen och slant med kniven. Vet inte om de slant med kniven, men de kom åt mjälten, den blev skadad och då måste de ta bort hela mjälten. Det var 30 december 2009. Personer utan mjälte löper större risk vid allvarliga infektioner.


 

  

Vi ser framåt och hoppas att vi alla får en bra dag.




 
 
Znogge

Znogge

23 februari 2015 08:48

Ja, då måste han verkligen vara rätt om sig och bli ordentligt frisk. Kanske läge för antibiotika om febern inte lägger sig...

Kram och ha en bra start på veckan!

http://znogge.worpdress.com

 
Kraka

Kraka

23 februari 2015 09:09

Det är rätt vanligt med rifter (att man råkar rispa) mjälten. Han får se till att vara rädd om sig och vila, infuensa är ett sattyg.
Kram

http://kraka.moah.se

 
Geddfish

Geddfish

23 februari 2015 09:16

Ja, det härjar usla influensor. Mina båda barnbarn i Ed ligger utslagna med höga febertoppar. Själv fick jag om lite förkylning nu.
Det verkar som om influensan tar både starka och svaga, unga som gamla.
Ett läkarbesök kan inte skada för mysingen där.
Varm kram, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Annika

Annika

23 februari 2015 10:20

Hoppas att han snabbt blir pigg gen. Kanske kan man stoppa den tråkiga influensan i kudden och hoppas att den aldrig kommer tillbaks igen. Ha nu en bra dag och var rädda om er. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Anita

Anita

23 februari 2015 15:21

Ännu har vi inte märkt något av influensa. Men jag reagerade på när du skrev att mysingen inte har någon mjälte.Jag har en dålig erfarenhet av det.Men det är 58 år sedan. En skolkamrat, min bäste vän i skolan.Jag hade ingen aning om att hon var sjuk, bara lite förskyld. Nästa dag kom hon inte då sa läraren till hela klassen att hon var död.Flickan var 12 år. Idag hade de inte sagt det på samma sätt. Numera går det att leva utan mjälte . Men ett läkarebesök för mysingen är inte fel. Krya på han.Kram

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingen bild

Comsi Comsa

23 februari 2015 16:15


Det låter ju inte alls bra kära du, skall ni inte kontakta en läkare?

Varm kram ♥

 
Anneli

Anneli

24 februari 2015 19:24

Du får säga till mysingen att han ska krya på sig. Hoppas inte du blir sjuk. Var rädd om dig kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Maria at inredningsvis

Maria at inredningsvis

8 mars 2015 23:39

Skön kudde haah:) hoppas ni haft en lika vårsolig helg som här i GBG, nu ser man hopp efter mörker.

Vill du se ett UNDERBART tornhus kan du kika in min blogg:)

ha en fin ny vecka

LOVE Maria at inredningsvis - <a href="http://inredningsvis.se/marockanskt-kakel-och-marrakech-kakel/">inredning</a> it's, Swedish for decor :)

http://inredningsvis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards