Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Svaret och en frågvis gosse, eller Bosse.

Av wiolettan - 7 mars 2015 08:56


Det var inte så lätt detta med frågan i gårdagens inlägg. Men Comsi Comsa gissade på något man fyller på, med något med den pumpen, kanske vatten. Det var bra tänkt och klurat. Grattis!


Bilden som jag visade tog jag på Uppsala tågstation och det var en sak som man förr i tiden fyllde på vatten till ångloken. Nu är det ju inte aktuellt men det är roligt att de har sparat anläggningen till eftervärlden. Tänkte ni förresten på alla dessa cyklar, det var ju en mängd cyklar vid stationen? Många fortsätter därifrån med tåget till sitt arbete.


Idag är det lördag, mysigt, jättemysigt. Vädret är si så där, mulet men uppehåll och just nu fyra plusgrader. Då vi vandrade ut i morse så var det plus minus noll. Men blåsten, det blåste och det tycker då inte jag är så skönt, men kanske blåser det fram milda vårvindar till i morgon.


 

Denna häger stod och väntade på fisk vid Råstasjön i morse.


En liten sann historia, direkt ur verkligheten.


Pappa och Bosse var på väg hem från ett möte i kapellet.

"Pappa, tävlar dom i församlingen om att vara bäst på att be"?

"Neej, varför tror du det"?

"Jo, när nån har bett riktigt länge så ber en annan ännu längre, och pastorn sa ju idag att farbror Eriksson leder i bön".


Trevlig lördag önskar jag er som läser hos mig.





 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

7 mars 2015 09:40



Hi hihihi, dagen är räddad, jag dansar
runt och sprudlar av glädje...☺

Solen kom inte i dag men i morgon kommer den!
Härlig lördag på dig Wiolettan. ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Att bara vara jag

7 mars 2015 10:11

Det blåser och är mulet här i Norra Norrland också idag. Vår är det otroligt nog här, vilket inte hör till vanligheterna under mars månad annars. En rolig historia är aldrig fel att läsa en lördag, hi hi... Kram ♥

 
Kraka

Kraka

7 mars 2015 10:29

Underbar historia! :-)

Jag glömde ju att svara på frågan igår, men jag såg att det var Uppsala. Har bott där och det var lika många cyklar på den tiden.

Ha en underbar lördag!
Kram

http://kraka.moah.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

7 mars 2015 13:48

Vilken vacker "hägring"!
Såg inte att det var Uppsala, men ska dit snart,så får undersöka detta. Och se upp för alla cyklister!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

7 mars 2015 14:41

Häger har vi gott om här i Klinteviken. De är fina tycker jag.
Det var en kul historia!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

7 mars 2015 16:10

Minsann, då vet vi vad det är då. Logiskt och klart med facit i hand ;-)

Häger ser man ganska så ofta i vår lilla håla. Vackra fåglar tycker jag!

Kram och fortsatt fin lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

7 mars 2015 17:01

Toppenfin bild på hägern!
Jo,jag tänkte på alla cyklar. Om inte annat så är det vanligt med lånecyklar också vid tågstationerna, praktiskt!
Söt historia, barn är så härliga!
Ha det gott, jag fortsätter slappa. Kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
gun

gun

8 mars 2015 18:42

Barn är sköna... deras kommentarer är klockrena:).
Idag har vi haft 17 grader och sol!!! Vår!!
Hägern ser lite frusen där han står:).
Önskar dig en fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

8 mars 2015 19:05

Vilken gullig historia. Fin bild på Hägern. Ha nu en fin kväll, och hoppas att solen har värmt även dig idag.
kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Musikanta

Musikanta

8 mars 2015 21:55

Barn tar ju allt konkret, så visst blir det roligt ibland. Som lille Casimir sa när Mirren berättade att hon tog ett kort. Men mamma då, då blir du ju en tjuv!
Idag har det varit helt underbart här - 12 grader varmt och solsken.
Kram

http://Musikanta.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards