Alla inlägg den 24 mars 2015

Av wiolettan - 24 mars 2015 14:45


Full rulle hela förmiddagen.


En liten morgonpromenad först, sedan tvättstugan. Därefter gick jag ner till vårdcentralen för att kolla hur Waranvärdet låg till. Där var hela väntrummet fullt med folk men efter en halv timme fick jag komma in. De som ska kolla sitt Waranvärde får gröna kölappar och får lite förtur.


Då sköterskan stack mig i fingret så rann blodet. Hon hann inte med alls. "Oj" sa hon, "det var väldigt". Vet inte om hon menade att kanske blodet var för tunt. Jag får svar i morgon skulle jag tänka mig. Det var svårt för henne att få på någon liten plåsterlapp men till slut gick det och jag fick extra med mej också, så det var ingen fara. Lite ovanligt kändes det förstås för det brukar vara tvärtom, svårt att få fram blod att fylla rören, de brukar få trycka på fingret och stå i. Hoppas bara att blodet inte är för túnt.


Igår var vi på bio.

 


Det är många år sedan senast, kanske 6-7 år. Vi är inga flitiga biobesökare. Men häromdagen kom jag ihåg att jag hade ju vunnit två biobiljetter och att de kanske inte räckte så länge till. Tittade efter och det stämde. Tiden på dom går ut 28 mars, alltså om några dagar. Men mysingen hittade en film på Saga biografen så vi åkte in till stan och fick oss några skratt. Jag hade skickat in en bild till en tidning, bilden hade jag tagit vid en av våra morgonrundor och den vann andra pris. Kul.


Filmen hette "I nöd eller lust" och det var många "kändisar" med i den. Den har nyligen haft premiär, den 6 mars. Det står om den "att gräddan av svenska skådespelare är med i denna komedi". Det kanske stämmer, många kände jag igen och de som var mysigast att se var Johan Ulveson och Dan Ekborg.


 

Saga biografen ligger på Kungsgatan och det verkade mycket lugnt på gatan.


 

En häst såg jag förstås.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards