Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Det går framåt, ett steg i taget.

Av wiolettan - 20 april 2015 10:02


Kalorierna är små saker

som klättrar in i

garderoben och syr

in kläderna.


Det har jag blivit varse nu. För så måste det ju vara då inte kläderna passar längre, eller?


Nej, jag ska inte föra mig själv bakom ljuset. Det måste ju vara det faktum att vi inte kommer ut som förr, har inte gjort det de senaste veckorna.  Men som jag skrev igår, nu är vi på gång igen. I morse visserligen bara runt en sjö, men vi gick ner till affären och handlade efter det, så i dag kommer vi säkert upp i de antal steg vi borde gå per dag. Hoppas att vi kan komma upp i 11-12.000 som förr, och, två sjöar runt.


 

Ser ni? Det står "två sjöar runt", fast här syns ingen sjö.



 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

20 april 2015 11:16


Jag tycker elva, tolvtusen steg verkar jätte mycket, hur lång tid tar den rundan? Jag har ännu inte efter alla år skaffat mig en stegräknare, kanske för att den skulle stressa upp mig jag vet inte...
Jag tycker annars att du ser jättefin ut precis som du är... Kram och stort hjärta ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

20 april 2015 14:34

Det blir säkert bra när ni kommer i form igen och kan ta era morgonpromenader. Det smyger lätt på sig ett hekto då och då om man inte ser upp.
Jag håller med Comsi comsa, du ser ju jättefin ut!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Patricia

Patricia

20 april 2015 15:38

Du är jättefin. Men du, vart är sjöarna? Två sjöar runt och så ser man inget vatten på bilden.
Vad skönt att ni är på gång med gåendet igen. Var rädda om er bara.

sv: Ja det är en spetshund jag har, det är en samojed. Inte så lätt alla gånger att ha koll på vad alla raser heter.

Tack för att du håller tummarna.
Kram

http://patriciac.blogg.se

 
Znogge

Znogge

20 april 2015 16:44

Visst är vardagsmotionen i form av dagliga promenader mycket viktig och det märks snabbt när man inte kommer ut som vanligt. Men nu satsar vi på att det går på rätt håll så att ni kommer i form båda två!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

20 april 2015 19:06

Det är väl inte falskskyltat? :) Det bor sådana elakingar i vår garderob också. Jag vägrar att slänga kläder som jag gillar. Vet du något bra knep för att skrämma iväg elakingarna? Till sommaren ska jag i mina fina kläder igen. 11-12 000 steg är jättemycket. Vad hurtiga ni varit. Hoppas ni snart är på den nivån igen.
Kram Bosse

 
I mitt huvud

I mitt huvud

21 april 2015 09:55

Du kanske har fuktigt i garderoberna, så att kläderna hänger där och krymper?? ;-)

http://www.imitthuvud.com

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

21 april 2015 20:44

Bättre att komma ut lite än inte alls fina du!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
gun

gun

21 april 2015 21:41

Du ser så fin ut tycker jag...
Många steg går ni på era promenade och jag har undrat många ggr
hur många steg jag går en dag på jobbet.
Tråkigt när kläderna krymper:)...
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

22 april 2015 09:15

Tack för förklaringen med kläderna i garderoben, har allid trott att jag tvättat kläderna i för varmt vatten när de inte passar, men nu vet jag, hi,hi!
En kort promenad är bättre än ingen!
Ha en fin dag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Kraka

Kraka

22 april 2015 22:54

Det vore bættre de lagade hål och sydde upp fållar istællet før att sy in klæderna. Men de ær væl som de flesta, de behøver ordentlig arbetsledning...
Kram

http://kraka.moah.se

 
Annika

Annika

23 april 2015 19:12

Jag tycker du ser jätte fin ut jag. Men nu då ni kommer att gå runt två sjöar så kommer du att må bättre oxå.
Lycka till.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

oops

24 april 2015 14:05

Av någon oförklarlig anledning hade dina kommentarer hamnat i skräpposten, men nu har de kommit till sin rätta plats. Kommer att svara senare ikväll om jag orkar, för nu hamnar jag på shopping med mina 3 damer.

 
TantGlad

TantGlad

25 april 2015 08:38

Fina du då. Två sjöar runt?? men...vart är dom då?
Roliga skyltar du stöter på.
Önskar dig en UNDERBAR helg min bloggvän.
VARM kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards