Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Nu är det dags igen.

Av wiolettan - 7 juli 2015 20:30


Idag har det varit en skön luft ute, men det har blåst, rätt så rejält. Vi tog en liten promenad i morse för vi hade tid bokad i tvättstugan så det var bäst att ta den.


Sedan har vi varit och handlat förnödenheter. Vilken skillnad det är ute på stan nu, då det är sommar och semester, lugnt och skönt, inte så många bilar, inte så långa köer och inte så många stressade människor. Härligt, så skulle det alltid vara.


I morgon bitti åker vi iväg igen, samma plats som förra resan. Men denna gång är det syskonträff. Vi åtta syskon ska träffas och umgås tillsammans med våra respektive, barn och barnbarn. Det kan säkert bli trevligt. Jag är ju inte så mycket för stora samlingar, men mina syskon vill jag träffa.

 

Här är vi på en liknande träff 2009. Vi nio syskon står i åldersordning. Har visat denna bild förut.


Ingen dator tar jag med mig och lär knappast komma i kontakt med någon uppkoppling. Så det blir lite tyst ifrån mig ett tag men jag hoppas att ni är kvar då jag kommer tillbaka.


Tills dess, någon annan får titta till hos oss och jag önskar av hela mitt hjärta att ni, mina  bloggvänner, ska ha en skön tid, vad ni än tar er för, semester eller inte.



 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

7 juli 2015 21:15


Vilken underbar hög med syskon, så roligt det måste vara... ☺
Ha det jätteskönt nu och njut och ha skoj..

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

7 juli 2015 21:44

Då önskar jag er en riktigt mysig resa och en härlig syskonträff!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

7 juli 2015 22:05

Åh, vad härligt!
Det är något jag saknar,
Ha det så innerligt gott med alla syskonen och övriga!
Kramkram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

7 juli 2015 23:28

Ha en trevlig syskonträff! Sommarkramar ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Mia

Mia

8 juli 2015 03:20

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 15 år och flickan är 13 år. Jag är 44 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Man kan säga att våra barn är utfluga nu. Både gott och ont. Kan man säga att det är. Dom bor i en stödfamilj som man tycker mycker om. Jag har Autism, Asberger, utvecklingstörning m.m Bra att man kan utnyttja Socialen på pengar m.m Nu är jag och min man fira från allihopp och vi kan göra precis vad vi vill nu med våra egna liv. Bra va! Det är ju bra att Socialen kan tar hand om våra barn när man inte har någa vänner alls. Som inte vill har med oss att göra. Det är ju bra med skattepengar. Ni får ju ändå betala med skattepengar till Socialen. När man är kontaktlös. Vi ska utnyttja socialen till max!




Det som hjälper mig att får vara med mina djur som är hundrana. Dom betyder allt för mig Hade jag inte dom så skulle det nog går åt helvet med allt i hopp skulle jag säga. Jag rider på ridskola två gång i veckan när skola är i gång då. Hästarna betyder allt för mig också. Det stora problemet är att jag inte kommer i gång på grund av mitt stora funktionshinder på grund av mina diganoser. Jag saknar en startknapp och stoppknapp. Det är inte så många som hjälper mig med detta. Tråkiet nog. Jag är förhandlingsförlarmad m.m Min dotter har samma diagnos som mig. tråkiet nog. Vi har en stor problemmatik. Autismspekatrum. Vad ska jag mer berätta då? Har gått i en jävla särskola. Lärde mig inte ett jävla förbannad dugg. Fick aldrig lära mig engelska m.m Det är särskolans fel att jag är den jag är i dag nuläget. Vad kan socialen hjälpa oss med då?! När dom har tagit hand om barnen. Då har man ju totalt misslyckas med allt vad det innebär. Vad är meningen att leva då?! När man inte har något ting att komma när man inte har lärt sig något i denna jävla särskolan som man har gått i. Vilket jävla värde har man då?! Socialen dom är redan inkopplad sedan år 99 - 00. Jag har inget att dölja. För jag inget mera av mitt liv längre. Så man kan gärna lägga sig och dö. Jag är inte på psyk akuten nu. Jag blir utskriven den 8 jini-14. Var inne i ca tre dagar. Fick alla mina medciner upphöjd, Jag är hemma. Tror att jag känner till namnet. Kanske till och med att jag har provat det någon gång. Jag är inte på psyk akuten nu. Jag blir utskriven den 8 jini-14. Var inne i ca tre dagar. Fick alla mina medciner upphöjd, Jag är hemma. Tror att jag känner till namnet. Kanske till och med att jag har provat det någon gång. Inte samma situation igen tack som jag fick uppleva den 4 Juni. Det var hemsk då! Känner mig stark nu.Tack vare att jag rid på en häst innan i kväll. På ridskolan.
Något mera ni vill veta?????????????




Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

8 juli 2015 12:21

Vad kul med syskonträff. Hoppas ni får fint väder där uppe i norr. Kram Gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
I mitt huvud

I mitt huvud

8 juli 2015 16:40

Oj, 8 syskon, vad härligt! Hoppas er träff blir lyckad!

http://www.imitthuvud.com

 
Mia

Mia

9 juli 2015 00:42

Kan jag få en av Sveriges största bloggar?
Bloggträff 1/8 -2015
Nu är den här. Inbjudan (om man nu kallar det så) till min bloggträff.
Det hela går i stapeln den 1/8 -2015 hemma i min trädgård i Kristianstad.
Har inte planerat något direkt ännu mer än lite löst.
Tänker vi startar klockan 15.00 med fika (så gillar du baka får du gärna ta med dig något till fikat).
Är det fint väder vilket vi hoppas på kanske kubbspelet får rastas eller så bara är vi.
Runt 18 tiden äter vi mat som var och en betalar själv, såvida jag inte hittar en sponsor som är villig och stå för maten.
Resten av kvällen roar vi oss har trevligt tillsammans.
För att vi skall få plats så har jag satt ett max antal till 15 personer. Så vi skall slippa sitta varandra i knäna, visst det kan väl vara trevligt men inte i flera timmar.
Din anmälan vill jag ha senast 11juli och anmälan är bindande. Skulle du få förhinder meddela detta så kan platsen gå till någon annan som är intresserad.
Behöver du bo på hotell så har jag fixat ett bra erbjudande till dig, mer om det senare!
Du anmäler dig här i detta inlägg vi FB eller via info@lifeofjohanna.se
Ps. har redan klart med tre sponsorer så en liten goodibag komma man få med sig hem.
Ni får gärna dela bilden och länka till detta inlägget på er blogg!





http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

9 juli 2015 10:50

Låter jättemysigt med syskonträff. Så roligt att träffa alla på samma gång. Så mycket surr det blir hihi.
Ha det så jättegott. Skönt vara utan datorstressen.
Ta liten semester du.
En varm go kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Annika

Annika

9 juli 2015 11:11

Så roligt att kunna få ihop en träff tillsammans med sina syskon. Ni får säkert jätte trevligt.
Kram på dig

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Piedra

Piedra

10 juli 2015 15:54

Hoppas du får en jättetrevlig syskonträff! Jag har alltid undrat hur det känns att ha många syskon, jag som bara har ett. Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Lena i Waless

Lena i Waless

11 juli 2015 10:56

Oh, vilken underbar bild! Som enda barnet avundas jag er och er gemenskap.
Ha det riktigt trevligt tillsammans!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Lena

Lena

18 juli 2015 10:53

Förstår inte varför dom stora fåglarna vill leva så nära vägar?? så dumt av dom :(

Så nu bor ni i er ljuvliga lilla fina stuga! :)) & njuter med finaste syskon med familjer, ha det helt underbart!! *hjärta*

Kram kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 juli 2015 11:38

Hoppas du och ni har det jättetrevligt däruppe och njuter av varandra. Helgkram Bosse

 
Kraka

Kraka

18 juli 2015 16:47

Härligt med så många syskon som håller ihop. Ha det så jättebra!

Kram

http://kraka.moah.se

 
Lena i Waless

Lena i Waless

26 juli 2015 13:33

Väntar med glädje på att du kommer tillbaka!
Ha det bra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Anita

Anita

29 juli 2015 14:09

Ett tag sedan jag var här. Har slarvat över sommaren om vi nu kan kalla det sommar.Så trevligt det måste vara. Vi är fem syskon men den äldsta är uppväxt hos min moster så henne träffar vi inte ofta. Men resten av oss. Vi har syskonträff en gång om året och en gång juldagen. Det är trevligt när syskon håller ihop. Vi lovade mor några dagar innan hon gick bort att vi skulle fortsätta att träffas . Det har vi gjort.Ha det bra. kram/ Anita

http://mollaretosen.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

30 juli 2015 18:20

Undra om kvinnan med det fina förnamnet ska stanna kvar där uppe ända till hösten? Kram från Bosse Funderare

 
Bling

Bling

31 juli 2015 16:42

Då hoppas jag att du har det toppenbra.
Kram

http://ting-bling.blogdpot.se

 
Lena i Waless

Lena i Waless

2 augusti 2015 11:40

HOppas du snart kommer tillbaka! Saknar dina inlägg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Mia

Mia

5 augusti 2015 19:38

Varför känner inte alla ensamma människor av ensamheten? Jag har flera vänner som är ensamma och inte bryr sig medan jag lider och är inaktiv. Ensamhetskänsla är dessutom farlig att känna av.

Förstår precis hur du menar, har också tänkt på det. Jag tror att det mycket beror på hur stort behov av att umgås med andra man har. Sedan kan det bero på huruvida ensamheten är självvald eller inte. Det är en sak att ibland/alltid välja att vara själv mot att veta att man måstevara själv för att man inte har så många i ens närhet.

Att vissa inte verkar bry sig om sin ensamhet kan också bero på hur de lyckas hantera den. Alla människor är olika och precis som med allt annat i livet så har man olika lätt för att hitta konstruktiva sätt att hantera sin ensamhet och sina känslor av ensamhet. En del har ju så lätt att se positivt på allt och inte låta sig uppslukas av jobbiga känslor, medan för andra (jag tex) är det svårare att hantera sådant man inte trivs med. Jag tror att det är viktigt att försöka hitta andra glädjeämnen i livet också så att man inte låter ensamhetskänslan ta över för mycket. Försöka göra saker man tycker är roligt osv. Jag försöker med detta men det är inte så lätt alltid.

Sedan tror jag också att det kan vara ett slags försvar för en del också, att man intalar sig själv att man trivs med att vara ensam för att det känns bättre att tänka så, att man inte alls är i en situation man inte vill vara. Till slut så tror man kanske på det själv också, på gott och ont tänker jag. På gott för att man kanske inte känner sig så ensam, på ont för att man ändå känner ensamhetskänslan i hjärtat men inte förstår vad man känner och där med kan man inte göra ngt för att det ska bli bättre.

Genom att inte acceptera sin känsla av ensamhet så kan man istället känna en allmän missnöjeskänsla, utveckla kroppsliga symptom såsom värk osv, men även destruktiva beteenden som tex missbruk. Många är nog de som är allmänt vresiga och trycker ner andra som egentligen har något i livet de inte är tillfreds med, tex ensamhet.

Att känna sig ensam är ingen behaglig känsla men det betyder iaf att man har en längtan efter att umgås med andra människor. Den längtan kan användas som en drivkraft för att göra sin situation bättre, till skillnad från ifall man blundar för vad man känner. Jag tycker att det är väldigt jobbigt att känna mig ensam, men jag försöker iaf att tänka på att det inte

Människan är i biologisk mening en social varelse och behöver människor omkring sig, hur mycket eller hur lite så gäller det alla. Vad jag märkt av dock med människor som inte anser sig behöva folk i sin omgivning är att de hittat ett substitut. Det kan vara film, serier, läsning eller något som gör att de tillfälligt känner sig involverad i något och på så vis mättar sitt behov. Detta kan vara en tillfällig lösning för de som känner sig lite ensam, det är att aktivera sig helt enkelt och göra sig själv upptagen. Vad jag dock aldrig riktigt förstått är människor som väljer sina serier eller filmer framför ett riktigt möte med riktiga människor. Hur djup kontakt jag än har fått med människor över nätet eller hur djup tillhörighet man känt med fiktionella karaktärer i en serie så har det aldrig riktigt varit riktigt lika tillfredsställande som att träffa människor irl, hur ytligt det än må ha varit. Detta är en väldigt tragisk insikt jag kommit fram till.

Mår mycket dåligt av ensamheten, dels har jag en son som inte vill eller får ha kontakt med mig mig för sin fem år äldre tjej som super och drogar och drar ner honom och sedan var jag själv utsatt för en misshandel för ett år sedan och dum som jag var sa jag upp fast boende och flyttade till personen på Gotland. Nu har jag inget är sjukskriven har inga vänner, vågar inte ta kontakt med gamla, mycket för jag känner skam och att det är mitt fel som det är också. Går inte att hitta någon riktigt bra vän som man kan prata och umgås med, går heller inte att hitta någon bostad, blir nog sjukskriven och liggande resten av livet.

"TRIVS du inte med dig själv så TRIVS du INTE med någon"!!! Så "ENKELT" är det! ALLT ÄR "självvalt",såklart!! Att "människan skulle vara en social varelse av naturen FALLER på sin egen orimlighet"!
LEV "efter bästa förmåga"

Ett sätt att trivas med sig själv är att få vänner att umgås med. Det gäller så för mig i alla fall. När ingen vill vara ens vän känner man sig helt värdelös. Ja det är klart att man känner sig mer värdefull om man har vänner. Människan är ett flockdjur och behöver en egen flock. Så är det bara. Den som blir utanför flocken mår psykiskt dåligt.



http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards