Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Hårklippning och radioutsändning.

Av wiolettan - 8 september 2015 13:59


Dagen efter, eller närmare sagt två dagar efter, det häftiga regnovädret.


 

Vi vandrade ut i morse men kom inte runt Råsta sjön på grund av allt vatten. Vi gick en bit så vi såg att det på många ställen hade det svämmat över sina breddar, rejält. Detta är den väg vi brukar gå, men nu var det svårt att ta sig över utan att bli blöt långt upp över skorna, så vi vände.



 

Här vid sidan om sjön brukar det vara torrt.  Nu hade det blivit en egen liten sjö.


 

Men svanfamiljen såg ut att njuta.


 

Vid Lötsjön var det också mer vatten än vanligt och ett litet vattenhjärta, nästan i alla fall, mitt ibland alla fina näckrosblad.


 

Detta är Råstasjön för några dagar sedan, innan det kom så mycket regn och innan kommunen hade jobbat hårt med att få bort allt skräp, alger och vad det nu kan vara.

 

Denna bild är tagen ungefär på samma ställe i fjol.


Idag har jag äntligen varit och klippt mig och är nöjd just nu, men vet av erfarenhet att i morgon då jag ska kamma till håret så blir det inte lika roligt.


Mysingen har pratat i radio och spelat skivor idag. Det var direktsänding vid 11-12 tiden ifrån Filadelfia kyrkan på Rörstrandsgatan. Rörstrandsradion, lokalt över Stockholm 95.3 där kan man lyssna på reprisen i kväll kl 21.00


Det tänker jag göra och jag vet en till som ockå vill lyssna på utsändningen.



 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

8 september 2015 16:19


Så mycket vatten och så många fina bilder, speciellt den med vattenspridaren.... 95,3 skall försöka komma ihåg...21:00

Stor kram från mej ♥

http://egopyret.blogspot.com/e

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

8 september 2015 16:42

Oj vad regnet har orsakat översvämningar...
Vad roligt för din man att få prata och spela skivor i radion... =)
Jag brukar vara missnöjd när jag gått till en frisör. Frisörerna brukar inte kunna göra nåt bra av mitt hår eftersom det är så tunt... men nu senast jag klippte mig blev jag riktigt nöjd för första gången på länge=) En vacker bild på svanarna ☺ Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

8 september 2015 16:47

Den erfarenheten har jag med att frisyren blir aldrig lika snygg dagen efter. Ibland önskar man att man hade en egen frissa som man kunde plocka fram ur ett skåp när man behövde.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

8 september 2015 21:02

Det har verkligen kommit mycket regn den senaste tiden så jag förstår att ni inte valde den vägen. Hoppas frisyren överraskar glatt i morgon :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
TantGlad

TantGlad

9 september 2015 06:21

Kul med mysingen som pratat i radio.
Fina bilder över sjön. Men som det har regnat. Vi har haft en massa regn här hos mig med.
Min frisyr blir alltid bäst (faktiskt) då jag får fixa till den själv.
Men för övrigt har jag den bästa frissan man kan ha.

Ha en jättefin dag fina du.
En varm kram till dig och Mysingen❤❤

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

9 september 2015 10:26

Vilken översvämning!
Glad att du är nöjd med din klippning och hoppas nöjet håller i sej. Det är säkert fint! Jag har inte varit hos frisören på mer än 15 år!
Kul med radioutsändningen.
Ha en bra dag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Familjenblogg

Familjenblogg

9 september 2015 12:29

Du har tagiet fina bilder tycker jag!

http://familjenblogg.bloggplatsen.se

 
Familjenblogg

Familjenblogg

9 september 2015 16:59

Fint blogghem har du!

http://familjenblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 september 2015 19:11

Tänk vad vanligt regnvatten kan ställa till med.
Vilken kändis du har i ditt hem. Var detta debut eller har han gjort det många gånger förr? Hade det gått att ratta in här i Ystad skulle jag lyssnat. Kram Bosse som just nu funderar på en mycket sorglig sak.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards