Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Funderingar och lite bilder.

Av wiolettan - 19 september 2015 09:44


Lördag och en lite regntyngd sådan, fick några droppar på oss vid morgonpromenaden.


Idag gick vi en lagom runda, kanske en halv mil, men det var lite tungt. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka framåt och förfasa mig över att kanske inte kunna gå ut och gå, hjärtat är ju inte bra. Snabbt som jag bara kan slår jag tillbaka dessa tankar och tackar istället Gud för att jag just denna dag kan komma ut. Det är ju verkligen något att vara tacksam över. Det känns mycket bättre att vara nöjd med det jag kan nu än att bekymra mig för att kanske bli sämre. "


"Gör dig inga bekymmer för morgondagen, var dag har nog av sin egen plåga".


"Oro är den ränta man får betala för morgondagens bekymmer".


 

Gick förbi denna moderna papperskorg, senaste nytt, sköter sig själv.


 

Eller hur? Se bara vad den kan göra.  Kommunen har satt upp några av dessa nymodigheter här i Sundbyberg.


 

Gick förbi denna bänk, grå och trist.


 

Men titta här. Kanske blev den för knallgrön?


 

Några svanar simmade lugnt vid näckrosorna i Lötsjön, med sina ungar.


Tar lite ledigt ifrån bloggen. Ska "hem" och stänga av el och vatten för vintern. "För vintern". Ingen fara, den har inte kommit än och det dröjer ett bra tag till och sedan är det snart vår och sommar igen. Eller hur? Så fort som tiden går, nu för tiden.


Trevlig helg och sköt om er. Saknar er redan.

 
 
TantGlad

TantGlad

19 september 2015 11:27

Det finns så mycket att vara tacksam över. De små ögonblicken

Du ska natta och göra vinter. Hoppas resan går bra och att du får det snällt och gott.
Vi hörs , syns i bloggen efter din paus min vän.
En VARM bloggkram.❤

http://tantglad.bloggo.nu

 
Comsi comsa

Comsi comsa

19 september 2015 11:54


Visst är det skrämmande när sådana tankar kommer över en, så därför är det bäst om vi kan lämna dem och istället bara vara här och nu, för det är egentligen allt vi har, morgondagen vet vi ingenting om....
Stor kram finaste du ♥♥♥

http://egopyret.blogspot.com/e

 
Geddfish

Geddfish

19 september 2015 12:13

Jag tackar varje morgon att jag kan stå upp och röra på mig, att jag andas. För inget är självklart.
Men vi lever här och nu och får glädja oss åt stunden.
Trevlig resa nu och vi skrivs när vi "ses" i bloggen.
Varm kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

19 september 2015 12:35

Jag säger som du att jag är väldigt tacksam för att jag kan komma ut på mina promenader, även om jag inte är lika flitig som du är, men det betyder mycket. Sitter jag inne och blir lite ensam och deppig känns alltid så mycket bättre bara jag tar mig samman och går ut.
Ha en skön helg och bloggledighet!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

19 september 2015 15:15

Jag tror det är bättre att vara tacksam över varje sak eller promenad som blir av. När det inte fungerar då får man hantera det då... Men nog är hälsan A och O!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bengt

Bengt

19 september 2015 17:49

Trevligt att du hälsade på i min blogg och kommenterad där. Jag har nu läst och sett en hel del av vad du skrivit och visat. Det var läsvärt och intressant och tyckte det var mycket fina bilder.
Med en hälsning från Bengt-Alfred Tankesmedja.
Ha det bra!
Bengt

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
gun

gun

20 september 2015 18:02

Vad härligt med en resa upp till din stuga.
Finns det hjortron där?
Det finns så mycket att vara tacksam för.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

20 september 2015 20:09

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 september 2015 00:03

Men vilken fiffig soptunna!! har aldrig varken hört talasom eller sett nått liknande!! men smart & bra! :))

Dan Andersson stugan & hans hembygd är vackert, vi hamnar alltid där på våra husbils resor, hi hi det är oftast på väg till eller hem från semestern, har blivit en grej lixom att stanna där *skratt*

Ha en härligt & skön tur till "Torpet" & en varm kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

21 september 2015 10:16

Modern soptunna, fiffigt! Sådana har vi inte i Wales, kommer kanske om 20 år, hi,hi!
Ledsen över att dina kommentarer hamnade där de gjord, men hoppas det är ordnat nu.
Sköt om dej!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

23 september 2015 10:21

Det finns mycket att vara tacksam över, men ibland kanske vi behöver bli påminda om det. Det var en smart soptunna. Jag har inte sett någon sådan här. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 21:02

Det har hande på Ljungby Ridklubb i Sickinge i helgen som var!



Helgens ponny tavlingar i Sickinge sluta i rena sabotage och fylleri på Ljungby Ridklubbens ridanlggningen o.sv m.m



Dessa barn var i 14 - 15 årsåldern men det fanns aven vuxna som betedde sig illa. Vissa av föraldrarna hade tagit sig alkohol och blev onyktra under kvallen.



Det ar valdigt beklagligt. Det brister i föraldra ansvaret riktigt ordentligt



Dar till kom det fram att föraldrar druckit sig onyktra.



Det har hant en gång till och det var ponny SM 2009.



Sabotaget r nu polisanmalt. Då anlaggningen ligger en bit utanför stan ar man övertygad om att det ar tavlingsdeltagare alternativt syskon till tavlingsdeltagare som ligger bakom.




HOPPTAVLING SLUTADE I SABOTAGE OCH FYLLERI!En saboterad tavlingsbana! Stökigt på hopptavlingen! Sabotage mot arrangörerna och föraldrar som var onyktra! Barn som saboterade och föraldrar som var onyktr

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 september 2015 09:54

Inte konstigt att du tänker så. Det gör vi nog lite till mans, vi som har våra tillkortakommande. Du verkar hantera det bra enligt dina tänkvärda ord. Det gäller att vara tacksam för nuet och inte ta ut bekymren i förskott. Hoppas det går bra däruppe. Höstkram Bosse

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

3 oktober 2015 16:03

Hej Wiolettan!
Din presentation: "Jag är en 74 årig tjej som mött kärleken på nytt". Jag blev glad både för ordet tjej och kärleken, det är aldrig för sent. Själv är jag 62 och mötte min själsfrände när jag var knappt 57, ett och ett halvt år efter att min livskamrat dött. Det kan låta egendomligt men jag gick snabbt ut i livet igen, jag kunde ju också dö när som helst. I maj gav jag ut en bok om min resa till ett nytt liv, det var mycket jag råkade ut för då jag gick ut i livet som tonåring igen. (mer om boken på bloggen)
Jag önskar dig en härlig helg.
Till dig kommer jag tillbaka.

http://www.steeperz.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards