Alla inlägg den 23 september 2016

Av wiolettan - 23 september 2016 13:59


En lite gråmulen dag, ingen sol direkt och endast plus 8 grader i morse. Nu lite mera.


Ingen lång runda blev det i dag men till brevlådan och lite runt så vi fick frisk luft.


 

Den här affischen eller vad jag ska kalla den fanns utanför en affär. Rätt så tankeväckande och ovanlig.


Den stod ungefär på det ställe där jag fotade Lassgård igår. Nu vet jag mera om varför han var här i Sundbyberg med ett filmteam.


 

Såg denna löpsedel i morse.


 

Inuti gratistidningen fanns ett helt uppslag om filminspelningen.


De spelar in "den döende detektiven", en bok av G W Persson som nu ska bli TV-serie så då kan vi se  Lassgård med en "hederlig gammal käpp", kan jag tänka mig.


 

Restaurangen där en del scener utspelar sig heter Selmas Krog. Där har jag varit och ätit några gånger.


Så vi hade bara tur som gick förbi där precis igår och fick bilden. Likadant var det med 4 andra bilder, som jag tog igår, rena slumpen att vi vandrade just där och just då.


Varken min mysing eller jag har behövt några hjälpmedel, ännu, kanske jag ska tillägga för ingen av oss vet vad livet har att bjuda på i framtiden, eller hur framtiden gestalar sig och det är kanske tur.


Min förra man fick först en käpp, sedan rullator, röd för utomhusbruk, därefter en grön inomhus, en manuell rullstol som jag kunde köra honom i och därefter en permobil som han använde ute och därefter även en elektrisk rullstol för inomhusbruk. Så sex av alla saker som vi skulle fotografera har funnits här hemma. Jag lämnade tillbaka alla då min förra man avled.


Har tänkt mycket på honom den senaste tiden. Kanske för att jag själv börjar få svårt med min höft och tankarna går sina egna vägar. Eller kanske alla dessa bilder som skulle fotas har väckt upp många minnen.


Ha nu en fin fredagskväll och trevlig helg.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards